|
|
| Auteur |
Bericht |
Paulusman
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 04 mrt 2008 14:29 Onderwerp: Eis tot komen |
|
|
Mensen ik zit met het volgende probleem graag zou ik willen wat ik er mee moet,
Ik heb afgelopen weekend een ijzer balk op mijn voet / gekregen, nu heb ik alles vanad ongeveer halverwege de knie naar beneden zwaar gekneusd en ligt het open schaaf wonden enz.
Nu ben ik in het ziekenhuis geweest en is mij verteld dat ik tot woensdag niks mag doen alleen maar met mijn been omhoog liggen.
Netjes maandag mijn werk gebeld en gezecht dat ik niks mocht dus niet aan het werk kan.( maandag was ik vrij ik moest vandaag dinsdag pas weer werken)
Nu word ik vandaag gebeld dat ik maar iets moet zien te regelen om toch op het werk te komen.
Ik woon in een dorpje in het platteland ik moet als ik met de bus wel 500 meter lopen dan zit mijn werk vanaf de bushalte ook 300 meter dus dat kan ik niet want dat is te ver lopen.
Ik kan en mag geen auto rijden.
En verder heb ik geen opties
De vraag nu kan mijn werk van mij eisen dat ik kom op wat voor manier dan ook?
Wat gebeurd er als ik echt niks kan regelen kunnne ze me dan ontslaan?
Kunnen ze van me eisen dat ik een taxi neem naar het werk?
Zoja wie draait er dan op voor de kosten?
Ik kom er niet uit met mijn werk namelijk
Ter aanvullende info ik woon een kleine 50 km van mijn werk vandaan dus even op en neer is het niet
En ik werk op een kantoor dus een zittend beroep.
Alvast bedankt voor de info
Gr. Paul |
|
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: do 06 mrt 2008 16:19 Onderwerp: |
|
|
Je kunt vragen of de bedrijfsarts langskomt; een garantie is dat niet.
Wat ook kan helpen is een briefje van het ziekenhuis waarin ze expliciet stellen jou het advies te geven een aantal dagen plat te liggen.
Strikt genomen blijft de vraag natuurlijk wel of je arbeidsongeschikt bent. _________________ Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben. |
|
|
|
|
 |
jacq
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 454
|
Geplaatst: do 06 mrt 2008 21:32 Onderwerp: |
|
|
Kun je in overleg met je werkgever geen werkzaamheden vanuit huis verrichten?
groet,
jacq |
|
|
|
|
 |
Paulusman
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 12 mrt 2008 20:59 Onderwerp: Nop |
|
|
Nee dat kan niet.
Alles gaat via de server op het werk en ze willen geen VPN verbindingen heb ik ook al voorgesteld.
Ben inmiddels wel weer aan het werk.
Mag en kan weer auto rijden dus gaat goed.
Iedereen bedankt voor de moeite en andwoord |
|
|
|
|
 |
Miss_AY
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 26 mrt 2008 17:45 Onderwerp: |
|
|
Paulusman, ik zie dat het weer goed is gekomen. Gelukkig!
Maar misschien handig ter informatie. Een werkgever mag niet bepalen of je wel of niet moet komen werken als je ziek bent. Dat bepaalt de arboarts/bedrijfsarts. Een werkgever is verplicht zich te laten bijstaan door een gespecificeerde bedrijfsarts. Een werkgever is immers niet deskundig op dat gebied en kan ook niet bepalen of een zieke werknemer wel of niet in staat is om naar het werk toe te komen. Oordeelt de bedrijfsarts dat een zieke werknemers wel in staat is om naar het werk te komen, dan moet daar wel gehoor aan gegeven worden. Ben je het daar als zieke werknemer niet mee eens, dan kan je een second opinion/deskundigenoordeel bij het uwv aanvragen! |
|
|
|
|
 |
|
|