|
Auteur |
Bericht |
Mark1963
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 12 jun 2008 18:47 Onderwerp: Procedure? |
|
|
Wie kan mij uitleggen hoe een procedure bij de Sector civiel recht werkt. Ik krijg vandaag een berg papieren via de advocaat van mijn ex i.v.m. verhoging van alimentatie. Er zit een brief van de rechtbank bij dat ik mij op een bepaalde datum moet melden bij de rechtbank voor de mondelinge behandeling.
Er staat niets in de brief over een eventueel verweer van mijn kant, of ik geacht wordt zelf stukken aan te leveren om de eis te weerleggen, of ik alleen moet komen of met een advocaat en bovendien kan ik ONMOGELIJK op de genoemde datum daar aanwezig zijn!
Is dit een gebruikelijke gang van zaken en wat moet ik nu gaan ondernemen? Hoe moet ik om te beginnen kenbaar maken dat ik op de voorgestelde datum absoluut niet aanwezig kan zijn? |
|
|
|
 |
sjoerdotter
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 77
|
Geplaatst: ma 16 jun 2008 21:36 Onderwerp: |
|
|
Ik zou zo snel mogelijk contact opnemen met een advocaat. Bij de sector civiel mag je niet persoonlijk het woord voeren, je bent verplicht een advocaat in te schakelen. Anders wordt je verstek verleend en dan zal de eis worden toegewezen. Als je die dag niet kunt is dat niet zo'n probleem want je advocaat kan namens je spreken of schriftelijk reageren op de eis van je ex. |
|
|
|
 |
|