|
|
| Auteur |
Bericht |
sch01079
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 25 feb 2008 16:28 Onderwerp: geld tegoed |
|
|
Hallo ik heb een vraag ik weet niet of ik hier moet zijn maar dan hoor ik het wel.
Mijn man heeft nog geld tegoed van zijn ex baas.
Het is voor geweest bij de rechter en mijn man is in het gelijk gesteld.
Er zijn deurwaarder naar dhr geweest. Maar hij betaald niet wat kunnen wij nu het beste doen weet hier iemand raad mee, ik hoor het graag van u,
dank u
gr jannie |
|
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 25 feb 2008 22:18 Onderwerp: |
|
|
Uiteindelijk: een executoriaal beslag leggen. De deurwaarder moet dan door middel van een exploit bevelen om binnen 2 dagen aan de executoriale titel (dat is: het bevel van de rechter zoals vastgelegd in het vonnis waarbij die ex-werkgever je man moet betalen) en daarna kan het beslag gelegd worden.
De in beslag genomen spullen kunnen dan eventueel worden verkocht, zodat daarmee de vordering betaald kan worden.
Neem maar even weer contact op met de deurwaarder over de kwestie.
Van belang is denk ik het volgende: De deurwaarder is denk ik de eerste keer langs geweest om het vonnis te betekenen aan de ex-werkgever. Die heeft dan 3 maanden om in beroep te gaan. Dat hoger beroep kan - vrij grof en ongenuanceerd gezegd - alleen als het gaat om een bedrag van meer dan Eur 1750,-. Maar goed, als het bedrag dat betaald moet worden dus hoger is dan 1750 euro, dan moet je eerst die 3 maanden afwachten. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
|
 |
mcvg
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): Berichten: 279
|
Geplaatst: di 26 feb 2008 13:27 Onderwerp: |
|
|
| .....tenzij het vonnis uitvoerbaar bij voorraad is en dat lijkt me in dit soort situaties voor de hand liggen. |
|
|
|
|
 |
Martijn
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: di 26 feb 2008 14:12 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat je in dit soort gevallen het best contact kunt leggen met de deurwaarder die je hebt ingeschakeld. Zoals hierboven al aangegeven zal de deurwaarder het vonnis betekend hebben en bevel gegeven hebben tot betaling. Tevens zal de deurwaarder verhaalsmogelijkheden onderzoeken bijvoorbeeld:
- Beslag onroerende zaken (bedrijfspand / woonhuis)
- Beslag roerende zaken (beslag spullen / goederen)
- Bankbeslag / Derdenbeslag (bijvoorbeeld beslag op de tegoeden op een rekening of andere tegoeden).
Probleem alleen is dat wanneer men geen verhaal biedt, dus de bovenstaande zaken meer geld gaan kosten dan ze opleveren de deurwaarder zal adviseren de zaak niet door te zetten.
Nu schrijf je al dat de deurwaarder al is langsgeweest, ik ben erg benieuwd wat deze heeft aangegegeven.
Gr.
Martijn |
|
|
|
|
 |
|
|