|
Auteur |
Bericht |
terencesiemelink
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: za 13 jun 2009 12:09 Onderwerp: Vormfout bekeuring? |
|
|
Ik ben 2 mei bekeurd voor het fietsen zonder licht. Op 1 mei zijn de bedragen veranderd van 20 euro naar 35 euro. De agent die mij aanhield heeft mij echter 20 euro gezegd en dit staat ook op het bonnetje dat ik heb meegekregen. Op 13 juni kreeg ik een brief dat hij een foutje had gemaakt en het bedrag 35 euro was en ik de accepgiro binnenkort kon verwachten. Valt dit onder een vormfout en zo ja moet ik betalen of niet?
MVG,
Terence |
|
|
|
 |
swinny
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 13 jun 2009 16:47 Onderwerp: |
|
|
De gele doorslag is niets anders dan een afschrift van de aankondiging van beschikking, een soort van voorwaarschuwing van de beschikking dus die je van het CJIB krijgt thuisgestuurd.
Schrijffouten, verkeerde bedragen etc. leiden niet tot vormfouten en worden tijdens het proces veelal gecorrigeerd
Nu heeft de agent zelf de ommissie ontdekt en je hiervan op de hoogte gesteld, was dat niet gebeurt dan was uit het geautomatiseerde systeem van justitie een beschikking met het juiste bedrag op je deurmat gevallen.
In bezwaar gaan tegen deze bekeuring schort je betalingsverplichting gedurende de bezwaartermijn op maar tenzij je de overtreding niet begaan hebt zie ik het nut hiervan niet zo en acht ik de kans op succes gering. |
|
|
|
 |
|