Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Top Notch Qual...
Best Quality C...
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 31 jul 2025 5:21
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

[UL] Tentamen Encyclopedie Leiden....
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thomas

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

BerichtGeplaatst: zo 19 dec 2004 1:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik ga me nest in. Surprised
3do

BerichtGeplaatst: zo 19 dec 2004 22:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:

Als het inderdaad zo uitkomt kom ik je hoogst persoonlijk een dikke zoen geven Very Happy

You are welcome.
We zullen het in januari wel zien. Ik geloof niet dat ze van plan zijn om nog in 2004 nog met de uitslag te komen. Volgens mij zijn ze een beetje gepikeerd vanwege dat gemopper op Teletop. Ik kan me er ook wel wat bij voorstellen. Ik vond dat sommige mensen wel erg tekeer gingen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 19 dec 2004 23:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, is ook wel zo... maar ze zijn ook wel traag, in vergelijking met staats- en bestuur...
Verstuur e-mail MSN messenger
Ikke

BerichtGeplaatst: zo 19 dec 2004 23:44    Onderwerp: Fout Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vraag 31 versie 1:
Welk beginsel hoort volgens Montesquieu bij welke staatsvorm?
Volgens het antwoordmodel moet het vraag C zijn maar ik heb het opgezocht in blauwe reader en dan kom ik toch echt uit op D

Willen jullie even kijken of ik het goed heb? Misschien lees ik iets verkeerds ofzo?

Thnx!
3do

BerichtGeplaatst: ma 20 dec 2004 11:23    Onderwerp: Re: Fout Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ikke schreef:
Vraag 31 versie 1:
Volgens het antwoordmodel moet het vraag C zijn maar ik heb het opgezocht in blauwe reader en dan kom ik toch echt uit op D

Willen jullie even kijken of ik het goed heb? Misschien lees ik iets verkeerds ofzo?

Thnx!

Aristocratie en democratie zijn volgens Montesquieu subvormen van de republiek, waarbij voor democratie geldt dat deugd de drijvende kracht is voor de hele bevolking. Voor de aristocratie is deugd de drijvende kracht voor de adel/aristocratie. Het gewone volk wordt in toom gehouden door wetten. Je verwart aristocratie met monarchie.
Verstuur e-mail
Ikke

BerichtGeplaatst: di 21 dec 2004 0:42    Onderwerp: Re: Fout Reageer met quote Naar onder Naar boven

3do schreef:
Ikke schreef:
Vraag 31 versie 1:

Thnx!

Aristocratie en democratie zijn volgens Montesquieu subvormen van de republiek, waarbij voor democratie geldt dat deugd de drijvende kracht is voor de hele bevolking. Voor de aristocratie is deugd de drijvende kracht voor de adel/aristocratie. Het gewone volk wordt in toom gehouden door wetten. Je verwart aristocratie met monarchie.

Oeps
Heb het dus verkeerd begrepen. Beetje te snel gelezen denk ik.
Thnx
3do

BerichtGeplaatst: do 13 jan 2005 14:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

3do schreef:

Je komt dus op een dikke 7 gemiddeld uit. Wink

En Mirjam klopt het? Zo te zien aan mijn eindcijfer was mijn berekening redelijk nauwkeurig of ze hebben veel vragen laten vervallen.
Verstuur e-mail
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: do 13 jan 2005 15:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het klopt Very Happy

Ik had een 6.3 voor het tentamen, dus kom uiteindelijk op een 7(.2) uit...
Ben dus best tevreden.. Very Happy
Lotte

Lotte

Leeftijd: 43

BerichtGeplaatst: di 05 apr 2005 14:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Helaas ook aan deze herkansing ontkom ik niet. Omdat ik mij vooral gericht heb op het herkansing van Inleiding Staats- en Staatsbestuursrecht ga ik ervan uit dat het niet gaat lukken (maar met het idee, niet geschoten altijd mis, ga ik wel!).

Heeft iemand de gouden tip? Wat moet er in elk geval nog even bestudeerd worden voor donderdag?
Bekijk de homepage
MZN

MZN

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: di 05 apr 2005 16:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lotte schreef:
Helaas ook aan deze herkansing ontkom ik niet. Omdat ik mij vooral gericht heb op het herkansing van Inleiding Staats- en Staatsbestuursrecht ga ik ervan uit dat het niet gaat lukken (maar met het idee, niet geschoten altijd mis, ga ik wel!).

Heeft iemand de gouden tip? Wat moet er in elk geval nog even bestudeerd worden voor donderdag?

Ik heb 't vooral gehaald door de door velen verfoeide Cliteur vragen. Dat terwijl ik eigenlijk niet alles van onze Paul heb gelezen. Ik denk dat je vooral moet doorgronden hoe de man denkt in het geval dat ze er weer in grote getalen in zitten...

Hoe hij precies denkt kan ik je alleen niet echt vertellen.....

en mijn excuses voor deze vage bijdrage Rolling Eyes
Lotte

Lotte

Leeftijd: 43

BerichtGeplaatst: do 07 apr 2005 22:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Pfff... wat waardeloos. De antwoorden van de herkansing staan gewoon niet op Teletop...
Bekijk de homepage
Chang, Steven

Leeftijd: 41

BerichtGeplaatst: do 07 apr 2005 22:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik moest ook herkansen.

De herkansingstoets was echt veel moeilijker dan de eerste toets.

Zo stond er een vraag:

art. 6 lid 1 VW2000 luidt:

"De vreemdeling aan wie toegang tot Nederland is geweigerd kan worden verplicht zich op te houden in een door de ambtenaar belast met grensbewaking aangewezen ruimte of plaats."

Is dit een wet in materiele zin, formele zin of allebei of helemaal niks???
bona fides

BerichtGeplaatst: vr 08 apr 2005 1:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat is een wet in formele zin, want de Vreemdelingenwet is door het parlement goedgekeurd en dergelijke (anders zou het ding geen wet heten maar bijvoorbeeld een algemene maatregel van bestuur of een gemeentelijke verordening).
Het is ook een wet in materiele zin, want het bevat een algemeen verbindend voorschrift.
Dus allebei lijkt me het juiste antwoord.
Chang, Steven

Leeftijd: 41

BerichtGeplaatst: vr 08 apr 2005 9:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Dat is een wet in formele zin, want de Vreemdelingenwet is door het parlement goedgekeurd en dergelijke (anders zou het ding geen wet heten maar bijvoorbeeld een algemene maatregel van bestuur of een gemeentelijke verordening).
Het is ook een wet in materiele zin, want het bevat een algemeen verbindend voorschrift.
Dus allebei lijkt me het juiste antwoord.

Daar zat ik dus echt aan het twijfelen. Tussen wet in matriele zin of beide of formele zin. Hoe dan ook, het was erg moeilijk ten opzichte van vorige toets.
Marijke1980

BerichtGeplaatst: vr 08 apr 2005 11:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De sleutel staat op teletop. Ik had maarliefst 21 fout! En de vorige keer had ik een 5.5... Nu had ik het veel beter geleerd maar ik vond echt dat de herkansing veel moeilijker was dan de eerste keer. Balen!
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds