|
Auteur |
Bericht |
prins
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 02 apr 2008 15:46 Onderwerp: Ex-partner uitkopen bij een koophuis |
|
|
Hi,
Mijn ex en ik zijn al 2 jaar uit elkaar. We hebben samen een huis met hypotheek. Daarbij zijn we niet getrouwd en hebben ook geen samenlevingsovereenkomst. Ik ben alleen in het huis blijven wonen en heb vanaf dat we uit elkaar gingen tot nu alle kosten zelf betaald. Nu willen wij graag dat het huis op mijn naam alleen komt te staan. Volgens mij moet ik hem 'uitkopen'. Hoe bereken ik wat ik hem verschuldigd ben?
Thanks! |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 03 apr 2008 0:17 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij gewoon de helft van de openstaande lening (hypotheek) minus de 'helften' die jij de afgelopen twee jaar in zijn plaats hebt betaald. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: do 03 apr 2008 14:54 Onderwerp: |
|
|
je zou een taxatie moeten laten doen. lijkt mij redelijk dat je de helft van de door jou betaalde lasten van de afgelopen twee jaar eraf haalt (je hebt in feite al die tijd zijn deel ook betaald). dan compenseer je een beetje het feit dat de huidige taxatie naar verwachting hoger zal zijn dan op moment dat jullie feitelijk uit elkaar gingen.
Hebben jullie ook nog een levensverzekering oid?
Eigenlijk zou je naar een hypotheker ofzo moeten gaan voor alle ins en outs. |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 03 apr 2008 18:19 Onderwerp: |
|
|
Heeft de ex-partner ook recht op de helft van de waardestijging dan? _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
Flash Moderator
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: do 03 apr 2008 21:17 Onderwerp: |
|
|
Er wordt gekeken naar het moment van verdeling en dat is nu. De ex heeft namelijk ook gewoon 2 jaar het risico van de lening gehad. Er is gewoon sprake geweest van hoofdelijke aansprakelijkheid.
Hoe 'redelijk' of 'onredelijk' dit ook is, het is wel de richting die de rechtspraak op dit punt op gaat. _________________ Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig.... |
|
|
|
 |
prins
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 04 apr 2008 10:40 Onderwerp: |
|
|
Dank jullie wel voor de reacties! begrijp ik het nu goed....
totale hypotheek som: 180.000 (huis was 150.000)
taxatie waarde nu: 200.000
200.000-180.000= 20.000/2= 10.000
Dus ik moet mijn ex 10.000 betalen. Of mag van die 10.000 de kosten die ik heb gehad aan het huis ervan af halen?
Sietske1980: we hebben geen levensverzekering. |
|
|
|
 |
|