Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 16 aug 2025 1:30
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Problemen met Vve
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sanne1

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: ma 18 feb 2008 20:19    Onderwerp: Problemen met Vve Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik woon nu bijna twee jaar in mijn appartement, dat ik heb gekocht. Bij aankoop was ik al op de hoogte van het feit dat het gehele complex zal worden gerenoveerd en elke eigenaar dient daarvoor een eigen bijdrage van bijna E7000,- te betalen. Veel geld, dat ik gelukig kon meenemen in mijn hypotheek.

Afijn; deze E7000,- heb ik direct bij aankoop van de woning betaald aan de Vve. Vóór de winter van 2006 zou de renovatie plaatsvinden (kunststof kozijnen en dubbelglas), echter, er bleken een aantal huishoudens de eigen bijdrage niet te kunnen/willen betalen en dit schijnt te zijn opgelopen tot rechtzaken. Een hele toestand blijkbaar, want tot het moment dat alle kosten zijn betaald door alle eigenaren zal er géén renovatie plaatsvinden...!

Ik baal enorm, had gehoopt dat het voor de winter af zou zijn, zoals men aankondigde. Maar inmiddels is het 2008 en alweer bijna voorjaar! Daar komt nog eens bij dat mijn E7000,- niet meer op mijn rekening staat en ik dus ook de rente misloop. Ik vraag me sterk af of dit alles uberhaupt wel kán en mág. Kan ik hierin actie ondernemen op één of andere wijze?

Er was een voorzitter van de Vve (iemand van een extern bureau), maar die schijnt te zijn opgestapt. Fijn dus; geen aanspreekpunt, geen duidelijkheid.

Ik zit echt nu met m'n handen in 't haar, want het frustreert me enorm dat ik én nog steeds geen dubbel glas en kunststof kozijnen heb én ik mijn geld niet in beheer heb.

Het lijkt alsof ik gewoon geen poot heb om op te staan en ik baal er zó van!
Wellicht kan iemand me hier adviseren wat ik nu moet?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Marco Knol

Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: di 19 feb 2008 5:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik mag toch aannemen dat de VVE het geld op een spaarrekening geparkeerd heeft? Op z'n minst.

BerichtGeplaatst: di 19 feb 2008 11:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Daar benn ik niet zeker van. In elk geval is me teruggegeven dat het teveel moeite (tijd &geld) kost om bijvoorbeeld de rentebedragen terug te boeken...
cia76

cia76

Leeftijd: 89
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: di 19 feb 2008 13:09    Onderwerp: Re: Problemen met Vve Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sanne1 schreef:

Afijn; deze E7000,- heb ik direct bij aankoop van de woning betaald aan de Vve.

Onder welke noemer heb je dit betaald? Heb je een toezegging teruggehad o iets dergelijks? Waaruit blijkt dat de renovatie voor het betreffende tijdstip plaats zou vinden? Ik zou graag willen weten welke overeenkomst hieraan ten grondslag ligt en / of welke andere rechtsgrond er was voor die betaling om daarna de opties door te nemen die jij hebt.
Sanne1

BerichtGeplaatst: di 19 feb 2008 13:29    Onderwerp: Re: Problemen met Vve Reageer met quote Naar onder Naar boven

cia76 schreef:
Sanne1 schreef:

Afijn; deze E7000,- heb ik direct bij aankoop van de woning betaald aan de Vve.

Onder welke noemer heb je dit betaald? Heb je een toezegging teruggehad o iets dergelijks? Waaruit blijkt dat de renovatie voor het betreffende tijdstip plaats zou vinden? Ik zou graag willen weten welke overeenkomst hieraan ten grondslag ligt en / of welke andere rechtsgrond er was voor die betaling om daarna de opties door te nemen die jij hebt.

Ik heb enkel een mondelinge bevestiging van de betaling gehad tijdens een vergadering van de Vve. In eerste instantie zou de renovatie in het najaar van 2006 plaatsvinden, dit werd schriftelijk medegedeeld, maar werd geannuleerd, omdat een aantal huishoudens niet hadden betaald en de opdracht dus niet kon plaatsvinden. Daarna zou het voorjaar 2007 worden, daarna weer najaar 2007 en nadien heb niets meer vernomen.

Behalve dus dat de voorzitter van de Vve, van dat bureau, is opgetapt en de huishoudens die nog niet betaald hebben nog steeds in rechtzaken verkeren. Ofwel; nog steeds niet duidelijk wat er nu gaat gebeuren...

Is dat een beetje een antwoord op je vraag? Heel beknopt, maar het probleem is dat ik ook niet meer weet dan dit en niemand me antwoord kan geven op mijn vragen..
leader

Leeftijd: 68
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: di 19 feb 2008 14:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is er dan totaal geen correspondentie geweest, voorstellen, offerte's, of iets van dien aard, waaruit blijkt waaraan je betaalde vergoeding aan ten grondslag ligt? Het lijkt mij dan je dan op basis hiervan het bedrag volledig kan terug vorderen, omdat er geen diensten van dien aard tegenover staan. Men behoeft niet de dupe te zijn van anderen welke niet meewerken al dan niet in een collectief, dunkt mij.
Sanne1

BerichtGeplaatst: wo 20 feb 2008 18:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb een email verstuurd naar het bureau waar we de opgestapte voorzitter zat.

Dit was mijn mail:

Hallo mw ***,

een tijd geleden heb ik contact met u gehad aangaande de kunststof kozijnen en het dubbel glas dat geplaatst zal worden in ons appartementenblok. Gezien er problemen zijn met huishoudens die nog niet betaald hebben laat deze renovatie nog altijd op zich wachten.

Het is inmiddels bijna maart 2008 en ik vraag me af of er al enige duidelijkheid is hieromtrent, want ik heb er niets meer van vernomen?

Ook vraag ik me af of er al een vervanger is voor dhr. ****, zodat er een nieuw aanspreekpunt zal zijn voor onze vereniging.

Ik hoop spoedig van u te horen.

Vriendelijke groet,
Sanne ****

En deze reactie kreeg ik zojuist:

Geachte mevrouw ****

Helaas kan ik u nog steeds niet melden wanneer de kozijnen geplaatst worden.

Het blijft een langdurige, slepende zaak; vooral voor die eigenaren die wel betaald hebben.

Van de vier eigenaren met betalingsproblemen heeft er één zijn huis verkocht per eind februari,

daarvan komt bij de overdracht bij de notaris, de achterstand met de kosten voor meerprijs e.d.

Een tweede eigenaar heeft inmiddels, met moeite, circa 40% van de extra bijdrage betaald.

Een derde eigenaar is bezig met een regeling waarbij, als het lukt, een aardig deel van zijn

totaal te betalen bedrag komt.

De vierde nog helemaal niets.

De advocaat die namens uw vereniging is ingeschakeld zit er nog steeds bovenop maar daarmee

is het geld natuurlijk nog niet binnen.

Het probleem is dat we normaliter opdracht zouden geven om de woning dan maar openbaar te

verkopen alleen weten we dan zeker dat er te weinig geld komt om de VvE te betalen, dus dit is

geen optie.

Ik zal, na de overdracht van dat ene appartement intern overleggen of we een financieel overzicht kunnen

maken waardoor alle eigenaren op de hoogte zijn van de stand van zaken en hoe lang e.e.a. eventueel

nog kan duren.

Tot slot moet ik u melden dat wij er nog steeds niet in geslaagd zijn om een opvolger te vinden voor

de heer ****. Er komt gewoonweg geen reactie op onze advertenties.

Voorlopig zal de heer ****in ieder geval zelf een vergadering van uw VvE voor zitten

omdat, ook al vinden we op zeer korte termijn een opvolger, die toch niet uw VvE zou kunnen doen

omdat er teveel gebeurd is.

Het spijt mij dat ik u nog steeds geen positief nieuws kan melden maar als er vragen zijn kunt u

zich uiteraard altijd tot mij wenden.

Met vriendelijke groet,

Adviesbureau ****,

M. ****

Nog altijd niets duideljjk dus...
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds