Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Dames
Leeftijd: 75 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 24 feb 2008 17:38 Onderwerp: Moeder dement, zoon smeert 'm |
|
|
De moeder van mijn vriend is ernstig dement en behoeft alle dagen verzorging. Een huisvesting elders is (nog) niet geregeld.
De moeder woont samen met haar zoon, broer van mijn vriend. De beide broers hebben een goede afspraak over de bezoeken aan de moeder. De inwonende zoon vertikt het om nieuwe huisvesting voor de moeder te regelen. Mijn vriend is daar volop mee bezig, echter dat heeft nog wat tijd nodig.
De inwonende zoon vindt dat hij, vanwege het gedoe van moeder te veel in zijn ontwikkeling wordt beperkt (40 jr) en loopt weg en dreigt zelfs voor langere tijd naar Amerika te gaan.
Vraag: wie is primair verantwoordelijk voor de demente moeder. Ik denk omdat de inwonende zoon daar officieel woont en zelfs eigenaar van de woning is dat hij primair verantwoordelijk is. Maar weet dat niet zeker. Wie kan mij daar iets over zeggen en wat kun je eraan doen?
Floor |
|
|
|
 |
mcvg
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): Berichten: 279
|
Geplaatst: zo 24 feb 2008 18:25 Onderwerp: |
|
|
Volwassen kinderen hebben ten opzichte van hun ouders geen juridische verplichtingen.
Het nalaten van het verlenen van hulp aan hulpbehoevenden is wel strafbaar maar dan moet het wel gaan om levensbedreigende situaties.
Ik weet niet of in deze situatie er sprake is van curatele of bewindvoering, in dat geval is de curator of bewindvoerder wel verantwoordelijk indien hij/zij deze taak op zich heeft genomen.
Wat je eraan kunt doen: Iemand ergens op aanspreken kan altijd natuurlijk maar het lijkt mij verstandiger om professionele hulpverlening in te schakelen dan dwang op mantelzorgers uit te oefenen. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|