|
Auteur |
Bericht |
Luuk1970
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 04 feb 2008 21:19 Onderwerp: Bomen bij de erfgrens |
|
|
Hallo,
Ik heb leiplatanen gepland tegen een gemeentelijke beukenhaag. De platanen staan er nu circa 5 jaar en zijn 5-6 meter hoog. De gemeentelijke strook is circa 50 centimeter breed (en de beukenhaag dus ook) over 3/4 van mijn perceel. Deze groenstrook zit tussen mijn perceel en die van mijn buurman.
De hoogte van de beukenhaag is circa 2 meter. Vanaf deze hoogte is de eerste "laag" van de leiplataan. Tevens heb ik de takken van de platanen (5 stuks) met elkaar verbonden. Er ontstaat nu dus een mooie hoge afgrenzing. Binnen de gemeente is het toegestaan om heggen tegen de erfgrens aan te planten. Bomen mogen niet binnen 0,5 meter van de erfgrens staan.
Mijn buurman vindt de huidige haag met de daarboven de leiplatanen te hoog omdat hij hiervan schaduw ondervindt. Voorts stelt hij dat de hoogte maximaal 2 meter mag zijn.
Vragen:
1. mijn perceel grenst aan openbaar gebied (ook al is deze maar 50 centimeter breed): ben ik nu nog gehouden aan de maximale hoogte (scheidingsmuur) van twee meter?
2. indien dit het geval is: hoeveel meter moet ik dan uit de gemeentelijke erfgrens blijven om niet gebonden te zijn aan een maximale hoogte van de leiplatanen?
Met vriendelijke groet,
Luuk |
|
|
|
 |
annemiekewp
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 595
|
Geplaatst: vr 15 feb 2008 0:47 Onderwerp: |
|
|
de beantwoording van je vragen kun hier vinden! |
|
|
|
 |
|