|
|
| Auteur |
Bericht |
Helena
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 14 feb 2008 13:54 Onderwerp: reorganisatie |
|
|
(verwijderd)
Laatst aangepast door Helena op zo 25 mei 2008 8:25, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
|
 |
annemiekewp
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 595
|
Geplaatst: vr 15 feb 2008 0:43 Onderwerp: |
|
|
| betekent de wijziging van je functieprofiel ook daadwerkelijk wijzigng van de inhoud van je werk? |
|
|
|
|
 |
Helena
|
Geplaatst: vr 15 feb 2008 8:46 Onderwerp: |
|
|
(verwijderd)
Laatst aangepast door Helena op zo 25 mei 2008 8:26, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: vr 15 feb 2008 10:05 Onderwerp: |
|
|
De vraag van Annemiekewp ging over de praktijk op je werk, daar kunnen wij geen uitsluitsel over geven natuurlijk . De vraag is: Wordt de wijziging alleen op papier doorgevoerd of zijn (worden) je werkzaamheden in de praktijk ook inderdaad beperkt tot het baliewerk? _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
|
 |
Helena
|
Geplaatst: vr 15 feb 2008 10:38 Onderwerp: |
|
|
(verwijderd)
Laatst aangepast door Helena op zo 25 mei 2008 8:27, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
|
 |
annemiekewp
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 595
|
Geplaatst: vr 15 feb 2008 14:36 Onderwerp: |
|
|
| je functie en functieprofiel wijzigt/wil je werkgever wijzigen. is het zo dat je salaris ook wijzigt? |
|
|
|
|
 |
Helena
|
Geplaatst: vr 15 feb 2008 17:31 Onderwerp: |
|
|
| Nee. Ik blijf hetzelfde verdienen. |
|
|
|
|
 |
mcvg
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): Berichten: 279
|
Geplaatst: vr 15 feb 2008 20:24 Onderwerp: |
|
|
In de jurisprudentie (van der Lely/taxi Hofman) is door de Hoge Raad bepaald dat een werknemer in geval van wijziging van omstandigheden (waaronder ook een reorganisatie valt) in principe in dient te gaan op redelijke voorstellen van de werkgever voor wijziging van een functie.
In dit geval is de wijziging van de functie voor zover ik er uit opmaak niet heel erg groot, het enige probleem is dat u net dat deel van het werk leuk vond wat nu niet meer onder de functie valt. Maar dat werk betreft voor zover ik kan zien niet iets waar speciale kwalificaties of vaardigheden voor nodig zijn in vergelijking met het andere werk. Ik ben dan zelf geneigd om te denken dat u deze wijziging van de functie niet zonder meer zult kunnen afwijzen. Het is echter aan u om uiteraard met tegenargumenten te komen. Het argument dat u een deel van het werk leuker vindt dan het andere lijkt mij alleen juridisch niet zo sterk, u moet echt aantonen dat het voorstel van de werkgever niet redelijk is en helemaal niet aansluit bij de functie die u nu vervult. |
|
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 16 feb 2008 11:24 Onderwerp: |
|
|
| Helena schreef: | | Er komt nu personeel bij op de afdeling woonruimte zaken en hij/zij gaat voortaan de mensen te woord staan. | Heb je al met je werkgever gesproken over de mogelijkheid dat jij dat personeel wordt?
Wat geeft je werkgever eigenlijk als reden om de situatie die door de jaren heen zo gegroeid is ineens te veranderen? Is er iets mis met de kwaliteit ofzo?
Ik ben van mening dat hier wel sprake is van een functiewijziging (van de combi telefoniste/receptioniste/eenvoudige voorlichting naar telefoniste/receptioniste), zij het niet een heel erg ingrijpende. Op grond daarvan denk ik dat je het zult moeten accepteren wanneer je werkgever voet bij stuk houdt. Vandaar ook het advies om te proberen er in goed overleg uit te komen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
|
 |
Helena
|
Geplaatst: za 16 feb 2008 19:53 Onderwerp: |
|
|
(verwijder)
Laatst aangepast door Helena op zo 25 mei 2008 8:28, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 16 feb 2008 23:17 Onderwerp: |
|
|
Ik vrees dat het dan zal neerkomen op óf full time willen gaan werken óf de nieuwe situatie maar nemen voor wat die is. Of natuurlijk een nieuwe baan zoeken. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
|
 |
|
|