|
Je maat stort teveel en kan dat zomaar via Incassoburo terugvorderen |
Ja, geen probleem |
|
66% |
[ 2 ] |
Nee, moet de rechter uitspraak over doen |
|
33% |
[ 1 ] |
Nee, moet je met maat uitkomen |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 3 |
|
Auteur |
Bericht |
whome
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 13 feb 2008 16:58 Onderwerp: Eigen Vermogen terugvorderen: probleem |
|
|
Goedemiddag,
Het volgende: 2 jaar terug had ik met maat een winkel.
Ik stop ermee, maar we maakten geen afspraak op papier omtrent de terugbetaling van het EV.
Na 18 maanden wordt het laatste deel na veel geruzie gestort. Echter, de maat zegt dat er per abuis TEVEEL is gestort. Ikzelf vind het bedrag in lijn met risico, inzet en tijd prima.
-> Vraag: maat dreigt met incassoburo om teveel gestort terug te krijgen. Heeft hij een kans van slagen? |
|
|
|
 |
Flash Moderator
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: wo 13 feb 2008 19:09 Onderwerp: |
|
|
Wat is er destijds mondeling overeengekomen? _________________ Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig.... |
|
|
|
 |
whome
|
Geplaatst: wo 13 feb 2008 19:40 Onderwerp: |
|
|
Flash schreef: | Wat is er destijds mondeling overeengekomen? |
dank je voor de reactie. Feitelijk is er door de ene partij vanuitgegaan dat alles zou terugkomen, de andere partij dacht hier anders over. Feitelijk is er dus zelfs geen mondelinge overeenkomst gekomen. |
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: do 14 feb 2008 19:37 Onderwerp: |
|
|
Waarom is dan toch dit bedrag gestort? _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
 |
whome
|
Geplaatst: do 14 feb 2008 20:18 Onderwerp: |
|
|
LeChat schreef: | Waarom is dan toch dit bedrag gestort? |
hoi, goede vraag....zogenaamd foutje.
maar: kunnen ze me verplichten 'iets'terug te storten? wie wint dit bij de rechter, en wil een incassoburo deze zaak uberhaupt wel op zich nemen (ze hebben een 'afwegings'plicht) |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 14 feb 2008 21:06 Onderwerp: |
|
|
whome schreef: | wil een incassoburo deze zaak uberhaupt wel op zich nemen (ze hebben een 'afwegings'plicht) |
Van zo'n afwegingsplicht heb ik nog nooit gehoord.
Bij de NVI aangesloten incassobureaus hebben een gedragscodetje, maar ik zie daarin niet staan dat een incassobureau hoeft te onderzoeken of een vordering gegrond is.
Incassobureaus kunnen niet veel meer dan brieven sturen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Flash Moderator
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: do 14 feb 2008 22:39 Onderwerp: |
|
|
En hoe een rechter erover zal oordelen, is altijd een beetje koffiedik kijken.
De maat zal zich er wellicht op beroepen dat hij onverschuldigd heeft betaald. Wat voor ondernemingsvorm hebben we het eigenlijk over??? Was er sprake van een maatschap of een v.o.f.? _________________ Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig.... |
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: vr 15 feb 2008 2:01 Onderwerp: |
|
|
Precies, de ondernemingsvorm is van belang. En hebben jullie bij jouw uittreden een stakingsbalans opgemaakt/ op laten maken? _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
 |
whome
|
Geplaatst: vr 15 feb 2008 7:57 Onderwerp: |
|
|
LeChat schreef: | Precies, de ondernemingsvorm is van belang. En hebben jullie bij jouw uittreden een stakingsbalans opgemaakt/ op laten maken? |
ok, VoF.
Bij uittreding is er geen stakingsbalans opgemaakt. Wel is de VoF 2 maanden erna een BV geworden....daar is waarschijnlijk wel een balans opgemaakt, maar heb ik nooit gezien. |
|
|
|
 |
|