|
|
| Auteur |
Bericht |
henkbas
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 07 feb 2008 23:52 Onderwerp: arbeids contract voor zelfstandigen |
|
|
| Een vraag over een werkgelegenheids situatie waarbij een persoon arbeid zal verrichten voor een bepaalde tijd als acteur en waarbij alle aspecten rond die situatie wijzen op het feit dat deze persoon als werknemer beschoud kan worden. Het enige aspect dat hier niet mee overeenstemt is dat deze persoon zelf zijn belastingen afdraagt. Hoe kan ik bepalen of een standaard arbeidscontract met AV toepasbaar is of niet? |
|
|
|
|
 |
mcvg
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): Berichten: 279
|
Geplaatst: vr 08 feb 2008 11:52 Onderwerp: |
|
|
Als je deze persoon als werknemer beschouwt waarom zou je dan niet het standaard arbeidscontract en av kunnen toepassen?
Met betrekking tot die verloning zou je dan echter een aanpassing moeten maken.
Ik merk hierbij op dat een werkgever verplicht is om belastingen en premies af te dragen over het loon van werknemers die in dienst zijn. De afspraak om dit door de werknemer te laten doen lijkt mij dus eventueel risicovol voor de werkgever. De belastingdienst zou m.i. deze afdrachten alsnog bij de werkgever kunnen gaan innen, of het echt in strijd is met de wet weet ik niet. |
|
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: ma 11 feb 2008 23:32 Onderwerp: |
|
|
Check op de site van de Belastingdienst eens de informatie over de VAR-verklaring. Daar zijn 4 soorten van ... wellicht is er eentje van toepassing op je acteur? _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
|
 |
|
|