|
Auteur |
Bericht |
Sannetje
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HR
|
Geplaatst: di 29 jan 2008 21:07 Onderwerp: Dringende vraag.. |
|
|
Hallo ..ik ben nieuw hier en ik had een vraagje betreft een zaak:
De heer Gerritsen, klant van energieleverancier Nuon, zit op zijn balkon van het uitzicht te genieten als de bel gaat en de postbode een pakketje afgeeft, afkomstig van energieleverancier Eneco. Het betreft een zelf-installatie-proefpakket voor een digitale metervoorziening. Groot voordeel hiervan is dat de heer Gerritsen bij gebruikmaking
nooit meer zijn meterstanden hoeft door te geven aan de energieleverancier, aangezien
deze meterstanden op afstand kunnen worden afgelezen.
Vraag: Komt er een overeenkomst tot stand op het moment dat de heer Gerritsen het bedoelde pakket in ontvangst neemt van de postbode en vervolgens zonder protest behoudt ? Wat zijn zoal de rechten van meneer, ervan uitgaande dat hij liever bij energieleverancier Nuon klant wil blijven ?
Ik heb dit als een toets vraag gekregen..maar kan deze moeilijk beantwoorden..is er hier iemand die mij hiermee kan helpen??
Alvastt bedankt!!!
Sannetje |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 29 jan 2008 21:14 Onderwerp: |
|
|
Er komt geen overeenkomst tot stand, en zie art. 7:7 BW. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Sannetje
|
Geplaatst: di 29 jan 2008 21:27 Onderwerp: |
|
|
Hartelijk dankk voor de reactie bona fida..
Maar ik kwam bij deze vraag ook niet echt uit:
Wanneer kan een consument een beroep doen op de beschermingsbepalingen van het Burgerlijk Wetboek, meer in het bijzonder die in relatie tot de zogenaamde zwarte en grijze lijsten (onredelijk bezwarende algemene voorwaarden) ? Anders gezegd: Aan welke essentiële voorwaarde moet zijn voldaan om beschermd te worden? Is dit voor iedereen
het geval òf ligt dit toch wat anders? |
|
|
|
 |
Sannetje
|
Geplaatst: di 29 jan 2008 22:16 Onderwerp: |
|
|
Weet echt niemand het antwoord op het bovenstaande vraag .... |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 29 jan 2008 22:20 Onderwerp: |
|
|
Lees je boek... _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Sannetje
|
Geplaatst: di 29 jan 2008 23:42 Onderwerp: |
|
|
Ja ging dat zo makkelijk ...heb twee Wetbundels hier liggen ..maar kom er niet uit.. |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: wo 30 jan 2008 9:23 Onderwerp: |
|
|
Begin dan eens met hier weergeven wat je wel weet en wat je precieze vraag dan nog is. Dat is goed voor jezelf omdat je dan je kennis ordent enzo, en heeft als bijkomend voordeel dat wij niet denken dat je achteroverleunt en ons het werk wil laten doen. _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
Sannetje
|
Geplaatst: wo 30 jan 2008 19:29 Onderwerp: |
|
|
Je hebt idd wel gelijk...ik ben er uiteindelijk wel zelf achter gekomen..
voor de volgede keer zal ik mijn vraag anders formuleren |
|
|
|
 |
|