|
Auteur |
Bericht |
mcvg
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): Berichten: 279
|
Geplaatst: za 02 feb 2008 14:47 Onderwerp: |
|
|
hier staat iets in een boekje over belastingprocesrecht inderdaad:
klik
"klaarblijkelijk" duidt erop dat de redenering van het hof niet duidelijk genoeg is, "kennelijk" dat de redenering van het hof een lacune bevat. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 02 feb 2008 15:22 Onderwerp: |
|
|
Hee, dat is knap gevonden!
Hmmm, wat mij bijstaat was dat het boekje tot leken was gericht. Vermoedelijk waren de schrijvers van "mijn" boekje geïnspireerd door deze monografie (of zelfs de schrijvers ervan).
Quote: | "klaarblijkelijk" duidt erop dat de redenering van het hof niet duidelijk genoeg is, "kennelijk" dat de redenering van het hof een lacune bevat. |
Dat is helder.
Voor kennelijk en klaarblijkelijk in art. 4:46 lid 1 en 3 BW lijkt deze uitleg op zich ook goed bruikbaar. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Gertje
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 111
|
Geplaatst: wo 20 feb 2008 22:47 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor jullie reacties! Het spijt me dat ik nog niet gereageerd had. Mijn scriptie ligt op dit moment even stil, maar zodra ik er weer mee begin (binnenkort) ga ik nog even reageren, want dan zit ik er wat meer in.
Maar hier kan ik zeker wat mee!
@ Simone: ik ben wel benieuwd of je gemaild had, en of je een reactie hebt gekregen ...  |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 20 feb 2008 23:54 Onderwerp: |
|
|
Ik heb gemaild, maar nog geen reactie ontvangen. Vooralsnog spreekt de HR alleen via zijn arresten. Ik heb inmiddels herinnerd. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|