|
Auteur |
Bericht |
rfruud
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 29 jan 2008 22:02 Onderwerp: contract bij bedrijfsovername |
|
|
Dag dames en heren,
de volgende vraag voor mij als leek moeilijk te doorgronden.
Ik ben al jaren lid van een sportschool waar ik destijds een contract heb getekend met een looptijd van een half jaar dat iedere keer stilzwijgend verlengd wordt als je niet opzegt 1 maand voor beeindiging van de termijn. Mooi
Nu is de sportschool overgenomen door een andere school. Ze hebben ons informatie per post toegestuurd met de mededeling dat als men niet langer lid wil blijven, men voor 20 januari langs moet komen om een opzegformulier in te vullen. Dat heb ik door prive omstandigheden gemist te doen. Nu wil ik wel opzeggen maar geven ze aan dat ik nu aan een jaarcontract vastzit.
Ik heb in principe niks getekend bij de nieuwe school, en ze zeggen dat de oude school niet meer bestaat.
Wat zijn nu mijn rechten en plichten als ik toch onder het contract uit wil komen. Ik kan wel het automatisch incasso laten blokkeren en wachten tot zij met een deurwaarder komt, maar dat is toch al te drastisch.
Iemand tips????
thanks,
Ruud |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 29 jan 2008 22:19 Onderwerp: |
|
|
Jij hebt gelijk. Als ik jou was zou ik opzeggen (bijv. per aangetekende brief) volgens de bepalingen van je oude contract, en vervolgens de automatische incasso blokkeren. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
rfruud
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 29 jan 2008 22:37 Onderwerp: |
|
|
oke,
maar ben ik niet gebonden aan het feit dat men mij kan houden aan mijn oude contract waarin ik dus het actuele half jaar moet volmaken en daarop kan opzeggen? Of kunnen zij zeggen dat het nieuw halfjaar vanaf 1 januari opnieuw ingaat?
Ik zou onder mijn contract met de oude school nu per 1 april kunnen opzeggen. dat betekent dat ik nu nog twee maanden zou moeten uitzitten. Maar heeft het feit dat per 1 januari de school is overgenomen met een nieuwe eigenaar, mij kan opleggen om toch op het 1 jaar contract te verplichten?
thanks,
Ruud |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 29 jan 2008 22:45 Onderwerp: |
|
|
rfruud schreef: | maar ben ik niet gebonden aan het feit dat men mij kan houden aan mijn oude contract waarin ik dus het actuele half jaar moet volmaken en daarop kan opzeggen? |
Daarom zeg ik ook: zeg op volgens de bepalingen van je oude contract.
Quote: | Of kunnen zij zeggen dat het nieuw halfjaar vanaf 1 januari opnieuw ingaat? |
Nee.
Quote: | Ik zou onder mijn contract met de oude school nu per 1 april kunnen opzeggen. dat betekent dat ik nu nog twee maanden zou moeten uitzitten. |
Precies.
Quote: | Maar heeft het feit dat per 1 januari de school is overgenomen met een nieuwe eigenaar, mij kan opleggen om toch op het 1 jaar contract te verplichten? |
Nee. Jij hebt immers geen nieuw contract getekend. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|