|
Auteur |
Bericht |
t_limburg
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HAN
|
Geplaatst: do 24 jan 2008 10:51 Onderwerp: aansprakelijkheid |
|
|
Hallo,
mijn vriendin en ik zijn sinds enige tijd uit elkaar gegaan.
we hebben samen een apartement gekocht, de hypotheek is op haar salaris bereken omdat ik studeer en "geen" inkomen heb. Wel hebben we samen voor de hypotheek getekend, net als de koop akte van het apartement.
nu is mijn vraag: in hoeverre heb ik recht op de winst/verlies van het apartement bij verkoop. |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: do 24 jan 2008 17:44 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij:
Als je het huis samen hebt gekocht en samen hebt getekend en het huis dus op jullie beider naam staat heb jij in principe dezelfde rechten als je vriendin. Dat de hypotheek is berekend op basis van haar salaris doet daar niet aan af. Het kan wel zijn dat uit een samenlevingsovereenkomst of iets anders blijkt dat je vriendin meer recht op iets heeft dan jij.
Of het nog uitmaakt dat je vriendin aan kan tonen dat zij maandelijks de hypotheek betaald en jij verder niets bijdraagt weet ik eerlijk gezegd niet. Ik dacht al eens zoiets gelezen te hebben. Het antwoord hierop kan mijn bovenstaande visie veranderen. |
|
|
|
 |
|