|
Auteur |
Bericht |
msc6366
Leeftijd: 61 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 23 jan 2008 9:03 Onderwerp: Constructie voor onverdeelde boedel |
|
|
Ik heb een vraag over het opzetten van een constructie met het doel om de onverdeelde boedel uit een ervenis binnen de familie te houden.
Wij zijn 8 broers en zussen waarvan de ouders reeds zijn overleden. De nalatenschap bestond uit een aantal stukken land waar wij jaarlijks en bedrag betreffende pachten ontvangen. Van deze inkomsten organisren we jaarlijks een familieweekend met kinderen en kleinkinderen. Omdat wij dit in de toekomst ook willen blijven organiseren willen we er voor zorgen dat het recht op deze landjes bij de broers en zussen blijft tot de langstlevende wegvalt. Pas dan vervalt het recht op de landjes aan onze kinderen. Is hier uberhaupt een constructie voor te bedenken om dit geregled te krijgen. Of zijn er andere opties mogelijk hiervoor ?
De reden om dit vast te leggen is ook om te voorkomen dat een van de broers of zussen zijn/haar deel in de landjes gaat opeisen.
Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand een idee hoe we dit zouden kunnen vastleggen ? |
|
|
|
 |
annemiekewp
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 595
|
Geplaatst: do 24 jan 2008 22:58 Onderwerp: |
|
|
ik denk dat deze vraag het beste aan een notaris gesteld kan worden! mijn advies is dan ook met een notaris een afspraak te maken. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 24 jan 2008 23:16 Onderwerp: |
|
|
Of zie hier, dan kan deze draad gesloten worden. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|