|
Auteur |
Bericht |
timtom
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 10 sep 2009 0:19 Onderwerp: opstalverzekering woningbouwver. |
|
|
Hallo,
-Enige tijd geleden ontplofte mijn thermostaat douchekraan om 22.00 uur. Ik kon niet bij de hoofdkraan, dus moest er een nooddienst aan te pas komen om de kraan te repareren.
-De rekening moest ter plekke worden voldaan.
-Ik heb die rekening naar mijn verzekerings maatschappij opgestuurd, maar die zegt dat alles wat aan de muren vast zit valt onder de opstalverzekering van de eigenaar van de woning, in dit geval mijn woningbouwver.
-ik stuur een brief naar de woningbouw, en krijg een brief terug dat zij kosten voor reparaties die niet door hun uitgevoerd zijn niet vergoeden. Ik was er niet van op de hoogte dat mijn woningbouw ook een nooddienst had, anders had ik die wel gebeld.
_ de woningbouw heeft mijn nota niet doorgestuurd naar hun verzekeringsmaatschappij. Doen niets verder met deze nota.
Mijn vraag is, mag dit zo maar ?
-Ben ik verplicht om de dienst van de woningbouw af te nemen in geval van calamiteiten.
-waarom heeft dat iets te maken met de opstalverzekering?
-kan mijn eigen verzekeringsmaatschappij bemiddelen in de vergoeding ? |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 10 sep 2009 6:21 Onderwerp: |
|
|
Is er één ding van belang:
Was de bedoelde douchekraan geplaatst door de verhuurder of hebt u die zelf geïnstalleerd.
Indien u hem hebt geplaatst of hebt laten plaatsen is het uw eigendom die de schade heeft veroorzaakt en bent u ook aansprakelijk.
Indien de kraan van de verhuurder is dan moet erbij het aangaan van de huurovereenkomst uw gewezen zijn op de nooddienst en moet het ook ergens in uw contract vermeld staan en bent u verplicht om van die dienst gebruik te maken. |
|
|
|
 |
timtom
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 10 sep 2009 11:11 Onderwerp: |
|
|
De kraan is niet geleverd door de woningbouw, maar zo was er ook geen badkamerspiegel of toiletbril aanwezig in de woning.
In het huurkontrakt staat niets vermeld over een nooddienst. Deze woningbouw maakt ook gebruik van een betaalde service voor extra diensten, oftewel, net als met het ziekenfonds, aanvullend betalen voor onderhoud. Hier doe ik niet aan mee, en heeft ook wederom niets te maken met de opstalverzekering. |
|
|
|
 |
|