Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
allsafe
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 17 jan 2008 15:03 Onderwerp: Wie mag gebruik maken van erfdienstbaarheid? |
|
|
Hallo allemaal,
hier een vraagje over de erfdienstbaarheid.
In onze koopakte staat vermeld dat wij de buren erfdienstbaarheid van het voetpad moeten verlenen.
Dit geldt natuurlijk voor de bewoners, maar geldt dit ook voor hun bezoek?
In het burgerlijk wetboek (nr5) staat wel in artikel 6 dat dit op de minst bezwarende manier uitgeoefend dient te worden (art. 74), maar ik kan nergens iets vinden voor WIE dit geldt.
In de koopakte wordt wel duidelijk gesproken over VOETPAD, betekent dit dat het niet de bedoeling is dat er brommers rijden?
Alvast bedankt. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 18 jan 2008 0:49 Onderwerp: Re: Wie mag gebruik maken van erfdienstbaarheid? |
|
|
allsafe schreef: | In onze koopakte staat vermeld dat wij de buren erfdienstbaarheid van het voetpad moeten verlenen.
Dit geldt natuurlijk voor de bewoners, maar geldt dit ook voor hun bezoek? |
Ja, dit geldt ook voor hun bezoek.
Quote: | In het burgerlijk wetboek (nr5) staat wel in artikel 6 dat dit op de minst bezwarende manier uitgeoefend dient te worden (art. 74), maar ik kan nergens iets vinden voor WIE dit geldt. |
De buren mogen niet luid gillend over het voetpad, bijvoorbeeld. Maar minst bezwarende manier houdt niet in dat de buren niet vaker dan strikt noodzakelijk over het voetpad mogen.
Quote: | In de koopakte wordt wel duidelijk gesproken over VOETPAD, betekent dit dat het niet de bedoeling is dat er brommers rijden? |
Ik vermoed dat je inderdaad niet akkoord hoeft te gaan met rijdende brommers. De precieze formulering van de erfdienstbaarheid kan van belang zijn. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|