|
Auteur |
Bericht |
sjh
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HR
|
Geplaatst: zo 13 jan 2008 10:59 Onderwerp: HELP: afgestudeerd geen diploma |
|
|
afgelopen augustus ben ik met goed gevolg afgestudeerd aan een HBO opleiding in Rotterdam. Toen ik echter mijn diploma opvroeg, bleek er een probleem te zijn met de administratie.
Voor ik afstudeerde heb ik gecheckt met mijn afstudeer begeleider over alle punten binnen waren. Ook een cijferlijst die ik kreeg vermeldde dat ik alle vereiste punten binnen had en ik dus af mocht studeren.
Nu, na wel heel lang wachten op een antwoord, blijkt dat er van de in totaal 240 studiepunten er 3 ontbreken. Voor zover ik weet heb ik alles altijd gewoon gehaald en ik vermoed, zeker gezien de eerdere ervaringen, dat de school gewoon weer een fout heeft gemaakt.
Desalniettemin willen ze dat ik volgende maand een uur in kom halen, om deze 3 punten alsnog binnen te halen. Daar heb ik op zich geen probleem mee.
Mijn vraag is alleen:
- mogelijk vragen ze een (flinke) vergoeding voor die inhaal. Aangezien het hier een fout van de administratie vd school betreft vind ik dat ik niets meer hoef te betalen. Wat moet ik hiermee?
- is mijn afstuderen nog wel geldig, of betekent dit dat ik opnieuw af moet studeren?
Ik heb intussen een drukke baan, waar ik ook voor gestudeerd heb, en dus niet al te veel tijd om weer aan school te besteden. Zeker niet omdat ik van uitga dat ik gewoon recht al heb op een diploma. Daar is overigens ook al voor betaald...
Kan iemand mij een advies geven over wat ik moet doen? Alvast bedankt.. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 13 jan 2008 11:20 Onderwerp: |
|
|
Je hebt die cijferlijst toch waaruit blijkt dat je voldoende punten hebt?
Ik begrijp dan niet waarom de school ineens op minder uitkomt.
Heb je zelf geen bevestigingen ontvangen van de vakken die je gehaald hebt? (wij krijgen altijd een email en daarnaast maak ik vrij geregeld een overzichtsbestand uit de officiële administratie)
Dat uurtje daar zitten lijkt me niet zo ramperig als dat de kwestie formeel en snel zou oplossen. Ik vraag me dan echter af hoe ze dat op de definitieve cijferlijst gaan vermelden. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
sjh
|
Geplaatst: zo 13 jan 2008 12:19 Onderwerp: |
|
|
klopt, en de mondelinge bevestiging van mijn afstudeer begeleider dat ik mocht afstuderen. Bovendien ben ik dus inderdaad afgestudeerd, compleet met scriptie, eindgesprek en eindcijfers.
Bevestiging van cijfers krijgen we uitsluitend (behalve dan een sporadische docent) via de officiele cijferlijsten..
Daar staat dus op dat ik de punten binnen had. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 13 jan 2008 12:51 Onderwerp: |
|
|
Dan lijk het mij toe dat je dat uurtje maar eens moet gebruiken voor een persoonlijk gesprek op de administratie (cijferlijst meenemen!), want in mijn ogen ben je gewoon geldig afgestudeerd.
Bel vooraf nog even met de desbetreffende docent. Hij kan vast wel regelen dat het diploma nu voor je klaar ligt  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
sjh
|
Geplaatst: ma 14 jan 2008 20:35 Onderwerp: |
|
|
docenten tja: mn afstudeer docent heeft ontslag genomen, er is een nieuwe directeur en voor het overige ben ik muv afstuderen al meer dan een jaar niet meer op school geweest, heb geen toegang meer tot de webmail en geen inzage meer in welke docenten er nog zijn. Verloop is groot en betrokkenheid klein...
Wel heb ik enige tijd email contact gehad met de studie coordinator. Laatste mail is van 4 december waarin zij zegt de volgende dag overleg te hebben en mij dan te mailen.
Een maand later, ongeduldig geworden stuur ik een paar mailtjes. 4 In de afgelopen 5 dagen, maar geen enkele respons meer. Deze studiecoordinator is voorzover ik begrijp de nieuwe directeur geworden. Ook telefonisch blijkt mevrouw moeilijk, tot nu toe onmogelijk om, te bereiken.
Ik begin het een beetje zat te worden. Is er niet een of andere instelling voor (ex) studenten of zoiets? |
|
|
|
 |
|