|
Auteur |
Bericht |
Dommeltje
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 14 jan 2008 11:19 Onderwerp: Nieuwe eigenaar bestelbus rijdt nog met onze reclame erop!! |
|
|
Hoop dat iemand ons kan helpen!!
We hebben in oktober onze Fiat Scudo verkocht aan een autohandelaar in Utrecht en hier ook onze nieuwe auto gekocht. Onze oude Fiat Scudo zat nog vol met onze belettering(naam, website, email, tel.) . De handelaar zei ons dat we dit gewoon konden laten zitten, was geen probleem. Maar nu komt het volgende. Deze week kregen wij een boze mail van mensen dat zij in een zeer gevaarlijke situatie waren belandt doordat één van onze werknemers'(wij zijn een éénmanszaak!!) met een WITTE FIAT hen met zeer hoge snelheid had afgesneden. U snapt het al. Er rijdt dus iemand rond in onze vorige auto mét nog steeds onze naam en gegevens erop. Mag dit zomaar? We hebben politie gebeld, en die kunnen niets doen!!! We hebben de autohandelaar uit Utrecht inmiddels gebeld en die kon ons ook niet vertellen aan wie de auto was verkocht!! Wie o wie weet of we in ons recht staan?? En of we hier stappen tegen kunnen ondernemen?? Alvast heel erg bedankt. |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 14 jan 2008 12:43 Onderwerp: |
|
|
U kunt de huidige eigenaar via de RDW proberen op te sporen. Voor zover ik weet bestaat er geen andere mogelijkheid. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
Freak
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 14 jan 2008 21:21 Onderwerp: |
|
|
Zelfs al zou je hem/haar hebben opgespoord, waar zou dat persoon zich strafbaar aan maken? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 14 jan 2008 21:23 Onderwerp: |
|
|
Dan kun je die persoon bijv. vragen de auto over te laten spuiten. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 14 jan 2008 21:26 Onderwerp: |
|
|
 _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: ma 14 jan 2008 23:03 Onderwerp: |
|
|
Dan zegt hij nee, en wat dan?
Arnoud |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 14 jan 2008 23:31 Onderwerp: |
|
|
Dan probeer je gebruik te maken van een niet-juridische manier van overreden. (Met "niet-juridisch" bedoel ik uiteraard niet "illegaal"!) Geld, tranen, charmes, etc. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
jacq
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 454
|
Geplaatst: di 15 jan 2008 9:56 Onderwerp: |
|
|
Freak schreef: | Zelfs al zou je hem/haar hebben opgespoord, waar zou dat persoon zich strafbaar aan maken? |
Misschien het gebruik van een bedrijfsnaam waar hij geen recht op heeft? Hij maakt immers ongevraagd (negatieve) reclame
groet,
jacq |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: di 15 jan 2008 10:00 Onderwerp: |
|
|
Nou ja, de auto is hem zo verkocht dus dan is het een beetje vreemd als ie er ineens niet in mag rijden.
Het is leuk als de garage zegt 'geen probleem', maar die letters verwijderen of overspuiten is natuurlijk niet gratis. Het kan zijn dat de garage bedoelde 'geen probleem ik verkoop hem gemakkelijk ook met reclametekst er op', je kunt er m.i. niet zomaar van uitgaan dat zij de kosten voor het overspuiten voor hun rekening zouden nemen.
Evenmin de nieuwe eigenaar, die de auto waarschijnlijk ook maar zo gekocht heeft.
Mogelijk zal je dus alsnog je portemonnee moeten trekken als je niet wilt dat iemand gratis reclame voor je maakt. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
jacq
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 454
|
Geplaatst: di 15 jan 2008 10:08 Onderwerp: |
|
|
Hoi Michèle,
Dus eigenlijk hebben de oude eigenaren door de auto beletterd te verkopen zelf het risico genomen dat een ander door zijn rijgedrag het bedrijf een negatieve naamsbekendheid geeft (schade voor het bedrijf) en valt daar weinig aan te doen?
Ik denk dat de vraag ook moet zijn of zij mochten verwachten dat de garage de belettering eraf zou halen, maar dat hangt natuurlijk helemaal af van de overeenkomst die is gesloten.
groet,
jacq |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: di 15 jan 2008 10:11 Onderwerp: |
|
|
Ik weet het niet, hoor, ik denk ook maar wat mee
Maar ik denk wel, zoals jij zegt, dat het allemaal nogal afhangt van hoe de verkoop is gegaan. In ieder geval kan je er niet zonder meer van uitgaan dat de garagehouder en de huidige eigenaar zelf actie moeten ondernemen. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
jacq
|
Geplaatst: di 15 jan 2008 10:27 Onderwerp: |
|
|
Michèle schreef: | Ik weet het niet, hoor, ik denk ook maar wat mee
Maar ik denk wel, zoals jij zegt, dat het allemaal nogal afhangt van hoe de verkoop is gegaan. In ieder geval kan je er niet zonder meer van uitgaan dat de garagehouder en de huidige eigenaar zelf actie moeten ondernemen. |
Mee eens
groet,
jacq |
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: di 15 jan 2008 10:36 Onderwerp: |
|
|
jacq schreef: | Misschien het gebruik van een bedrijfsnaam waar hij geen recht op heeft? Hij maakt immers ongevraagd (negatieve) reclame  |
Een voetbalhooligan in een clubtshirt maakt ook ongevraagd negatieve reclame voor de club en voor de shirtsponsor. Maar daar kun je met je merkrecht weinig tegen doen. Het shirt is immers met jouw toestemming op de markt gekomen, en dan aanvaard je het risico dat er zulk gebruik van wordt gemaakt.
Arnoud |
|
|
|
 |
|