|
Auteur |
Bericht |
Suzanne1969
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 25 jan 2008 15:53 Onderwerp: Advocaat op toevoeging en eigen vermogen? |
|
|
Momenteel maak ik gebruik van een advocaat op toevoeging. Dit omdat ik te weinig inkomsten uit arbeid heb en geen eigen vermogen. Momenteel staat de voormalige echtelijke woning te koop. Stel dat deze verkocht wordt met winst en ik dus bijvoorbeeld 5.000 euro ontvang uit de overwaarde. Moet ik dan achteraf toch mijn advocaatskosten van dat geld betalen? |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: vr 25 jan 2008 15:57 Onderwerp: Re: Advocaat op toevoeging en eigen vermogen? |
|
|
Suzanne1969 schreef: | Momenteel maak ik gebruik van een advocaat op toevoeging. Dit omdat ik te weinig inkomsten uit arbeid heb en geen eigen vermogen. Momenteel staat de voormalige echtelijke woning te koop. Stel dat deze verkocht wordt met winst en ik dus bijvoorbeeld 5.000 euro ontvang uit de overwaarde. Moet ik dan achteraf toch mijn advocaatskosten van dat geld betalen? |
De inkomens- en vermogenstoets geldt ten aanzien van het peiljaar.
Daarnaast is er een resultaatbeoordeling: wanneer u een resultaat uit de procedure behaalt dat meer beloopt dan de helft van het heffingvrij vermogen, dan wordt de toevoeging alsnog ingetrokken. |
|
|
|
 |
Suzanne1969
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 25 jan 2008 16:01 Onderwerp: |
|
|
Hoi Steven. Bedankt voor je snelle reactie maar helaas begrijp ik er niet zoveel van. Is het mogelijk mij het nog een keer uit te leggen maar dan meer in "Jip en Janneke" taal? Iets simpeler dus..... |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: vr 25 jan 2008 18:28 Onderwerp: |
|
|
voor wat voor zaak gebruik je de advocaat? in echtscheidingen krijg je vaak een voorlopige toevoeging en dan bekijken ze achteraf of je er definitief voor in aanmerking komt. je kunt ook even de raad voor rechtsbijstand (die verstrekken de toevoegingen) bellen hierover of kijken op de website; www.rvr.org |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: vr 25 jan 2008 21:48 Onderwerp: |
|
|
sietske1980 schreef: | voor wat voor zaak gebruik je de advocaat? in echtscheidingen krijg je vaak een voorlopige toevoeging en dan bekijken ze achteraf of je er definitief voor in aanmerking komt. je kunt ook even de raad voor rechtsbijstand (die verstrekken de toevoegingen) bellen hierover of kijken op de website; www.rvr.org |
Het concept van de voorlopige toevoegingen bestaat niet meer. Daarvoor in de plaats is het systeem van resultaatsbeoordeling gekomen. |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: za 26 jan 2008 0:31 Onderwerp: |
|
|
oeps sorry...wist ik niet |
|
|
|
 |
|