|
Auteur |
Bericht |
mike351
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 10 jan 2008 12:03 Onderwerp: scheiding |
|
|
Hallo, ik ben een vrouw van bijna 35 jaar getrouwd en 2 kinderen van 2 en 5 jaar.
Mijn man en ik hebben besloten te gaan scheiden en 1 advocaat te nemen.
Mijn man is van Belgische nationaliteit maar we wonen in nederland,
Hij werkt in Belgie.
We zijn bij een advocaat geweest en deze gaf aan dat ik in principe nergens recht op heb. Wel wat kinderalimentatie maar waarschijnlijk geen parteneralimentatie.
Mijn man verdient ongeveer euro 3000 en ik 1000 euro netto.
Mijn man bezit 2 huizen , ten tijde van opstellen van huwlijkse voorwaarden was ik me niet bewust van het feit dat ik geen recht zou hebben op enige overwaarde van deze huizen . Ik heb hier echter wel voor meegetekend en jarenlang meegewerkt. Maar betreft " koude uitsluiting"
Hoe moet ik nu eea aanpakken ? Moet ik een eigen advocaat nemen want deze lijkt partij te trekken voor mijn man.
Omdat hij grensarbeider is is zijn salaris onduidelijk, de advocaat gaf een ruwe indicatie van wat ik aan kinderalimentatie zou krijgen en dat is euro 300. Dat vindt ik erg weinig....
Kunt u mij advies geven hoe ik hier wat beter uit de " strijd" kom?
Dank, |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: do 10 jan 2008 12:21 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt me verstandig dat u zich tot een eigen advocaat wendt. Hoewel he familierecht niet mijn gebied is, kan ik u wel mededelen dat veelal ook bij huwelijkse voorwaarden de partner wel degelijk meedeelt in de waardestijging. |
|
|
|
 |
|