|
Auteur |
Bericht |
*Marly*
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 09 jan 2008 0:18 Onderwerp: Bijstand en 0-urencontract??? |
|
|
Ik vroeg me het volgende af en hoop dat iemand er het antwoord op heeft:
Als iemand op een bepaalde plaats een vast contract voor 16 uur in de week heeft en een aanvullende bijstand daarbij heeft, kan deze persoon dan verplicht worden om een 0-uren contract op een tweede werkplaats te aanvaarden?
Ikzelf vind namelijk dat een 0-uren contract nou niet bepaald een financiële zekerheid geeft. Met dit contract ben je immers nooit zeker dat je een bepaald inkomen maandelijks verdient.
Een baan met een 0-urencontract is toch geen geschikte baan om iemand mee uit de bijstand te helpen? Of zie ik dat verkeerd?
Ik vroeg me ook af hoe het met de sociale zekerheden zit bij dergelijke contracten?
Groetjes Marly |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 09 jan 2008 23:22 Onderwerp: |
|
|
Het staat die persoon toch ook vrij om op andere basis dan een 0-uren contract te werken? De gedachte er achter is gewoon dat áls je de kans hebt, je in je eigen inkomen moet proberen te voorzien. En daar valt een 0-uren contract ook onder. Doet zich iets vasters voor, dan kan die persoon gewoon op dat andere aanbod ingaan.
Hoe het met de sociale zekerheden zit bij dat soort contracten weet ik niet precies. Maar goed, uit hoofde van het andere contract ben je toch al verzekerd? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|