martinezzz
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 08 jan 2008 19:18 Onderwerp: Valsheid in geschrifte, gekladderd in mijn schuld contract.. |
|
|
Beste forummers,
Had al een lange post geplaatst (internationaal privaatrecht) over de perikelen mbt een overname van een spaans bedrijfje door mij en mijn vriendin. Van alles ging mis en de verkopers, een duits bejaard echtpaar, bleken zich te ontpoppen als sluwe leugenachtige types die ons steeds verder klem willen zetten.
Volgende week spreken wij met een spaanse advocaat maar gisteren is het volgende gebeurd :
- De man (van het bejaarde echtpaar) heeft gisteren , terwijl ik dit onopvallend filmde, openlijk toegegeven dat hij zaken die wij met elkaar hadden aangepast in het contract, weer heeft uitgewist en doorgekrast. Het betreft de manier van afbetaling van de openstaande geldschuld voor de overname van het bedrijf. Zijn uitleg is ¨ach, ik heb niet gezien dat jullie er wat bij schreven, dat zag ik pas toen ik weer terug was en toen heb het doorgekrast¨. Kortom hij liegt ook nog eens dat ie barst.
- Meneer wil ons geen kopie van het contract geven (met zijn doorgestreepte zaken) , aangezien zoals hij zelf zegt wij de geldschuld hebben bij hem en wij dus geen exemplaar hoeven te hebben. Ook van het huurcontract wil hij geen kopie geven en ook daar hadden wij zaken veranderd (zoals opzegtermijn etc..)
Wat moeten wij nu met zoiets, we kunnen derhalve ook geen contract of kopie an onze advocaat tonen ? Wat is dit contract nog waard als dit niet is wat wij met elkaar hadden afgesproken ?
Vriendelijk bedankt voor de adviezen.
martijn |
|