Roos123
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: vr 04 jan 2008 17:49 Onderwerp: Geld ingetrokken, bijzondere bijstand.. radeloos |
|
|
Hallo allemaal, om eerst te beginnen heb ik totaal geen verstand van rechten. Vandaar mijn topic, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ongeveer een half jaar geleden werkte ik in een cafe (die inmiddels falliet is) waar zich boven een woning bevond. Hier werd na sluiting altijd nagepraat en wat gekaart. Zo werd er op een nacht een inval gepleegd omdat ze verdachten dat we er illegaal pokerden, wat niet het geval was. We werden met z'n allen meegenomen naar het bureau waar we een voor een verhoord werden. Kort daarna zijn we vrijgelaten, wel hadden ze mijn geld ingenomen (€1200). Dit was geld van de zaak. Hierdoor heb ik problemen gekregen met mijn werkgever en zat ik in financiele problemen, ik kon zelfs mijn huur niet betalen. Ik heb bijzondere bijstand aangevraagd. Nu gaat de zaak voor bij de hoge raad. De laatste keer dat ik mijn advocaat sprak was begin december, voordat hij op vakantie ging. Hij vertelde mij dat het niet noodzakelijk was dat hij mee zou gaan. Vandaag ben ik langs geweest, toen vertelde hij mij dat ik hem gewoon moest betalen en als ik mijn geld terug zou krijgen, hem dan de helft ervan zou moeten geven. 600 euro. Nu is mijn vraag, moet je een advocaat betalen als je zaak voorgaat naar de hoge raad als je geen inkomen hebt? Zo ja, tot welk bedrag? Is het normaal dat je ingenomen bedrag deelt nadat je het geld terug krijgt? Ik snap er werkelijk niks van en hoop dat jullie mij erbij kunnen helpen. |
|