|
Auteur |
Bericht |
Rambot2040
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
Berichten: 76
|
Geplaatst: zo 23 dec 2007 1:13 Onderwerp: Reparatie wasmachine |
|
|
Mijn vader heeft een wasmachine en die is een paar weken geleden stuk gegaan, ze gaven toen aan dat ze het druk hadden en pas twee weken later konden komen. Ze zijn dus afgelopen vrijdag geweest voor de reparatie, die ongeveer 13 minuten duurde. Toen mijn vader terug kwam van het boodschappen doen bleek dat de wasmachine het weer niet deed en belde weer op om te vragen of de monteur weer kon terug kon keren. Wat niet mogelijk was, want te druk en als iedereen dat zo zou doen.. dus weer twee weken wachten voordat ze langskomen.
Kan ik nu een brief sturen, waarin ik kan aangegeven dat ze ingebreken zijn? In totaal zou dat dus al neer komen op 4 weken! Kan ik dan een onkostenvergoeding vragen voor het buiten de deur wassen bij een wasserette en het opnemen van een vrije dag? En onder wat kan ik het kwalificeren?
De wasmachine valt nog onder de 1 jaar garantie. |
|
|
|
 |
BoeZ
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 63
|
Geplaatst: zo 23 dec 2007 22:08 Onderwerp: |
|
|
Het betreft hier een consumentenkoop. Op grond van artikel 21 van boek 7 BW mag je in dit geval vorderen van de verkoper dat deze het gebrek binnen bekwame tijd en zonder ernstige overlast voor de koper verhelpt.
Ik kan je niet aangeven wat een bekwame tijd is maar voor een (simpele) reparatie lijkt me dat dit geen weken mag duren. Duidelijk is dat de verkoper service niet echt hoog in het vaandel heeft staan.
Ik zou een brief schrijven waarin je een (korte) termijn geeft voor reparatie. Komt de verkoper dan nog steeds niet na dan heb je op grond van artikel 21 lid 6 het recht om herstel van de wasmachine door een derde te laten doen en de kosten op de verkoper te verhalen.
Kijk overigens ook nog even in de overeenkomst of garantiebepalingen of daar nog termijnen voor reparatie in staan. |
|
|
|
 |
|