|
|
| Auteur |
Bericht |
mhordijk
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: za 24 nov 2007 19:16 Onderwerp: het jaarlijkse gedoe rond ziektekostenverzekeringen |
|
|
Ik zit in een collectieve ziektekostenverzekering van Nationale- Nederlanden Zorgverzekering, dat de administratieve verwerking en het dragen van de risico's al jaren geleden had ondergebracht bij ONVZ. M.i.v. 1 januari a.s. wordt nu de naam Nationale-Nederlanden Zorgverzekering afgeschaft en wordt de naam nu (ook voor de verzekerden) ONVZ.
Bij de systeemwijziging had ik destijds gekozen voor (en was ik geaccepteerd tot) het meest uitgebreide (aanvullende) dekkingspakket bij NN (met de naam Extra Keuze Garant Top plus meest uitgebreide tandartsdekking). Onder de ONVZ-vlag heet dit m.i.v. 1 januari "Topfit".
Wat doet nu ONVZ per 1 januari a.s. ? Die kleden "mijn" Topfit dekkingspakket nu gedeeltelijk uit, en bieden daarboven een nog uitgebreider pakket aan: het meest uitgebreide ONVZ-pakket heet Superfit. Vanwege medische behandelingen in het afgelopen jaar ben ik nu voor dit pakket door ONVZ geweigerd, en blijf ik dus vallen onder de dekking van het ('n stapje mindere) Topfit.
De naamswijziging van Nationale-Nederlanden Zorgverzekering naar ONVZ houdt dus voor mij in, dat ik niet meer (zoals voorheen) verzekerd kan zijn voor de meest uitgebreide aangeboden dekking, terwijl de huidige dekking geleidelijk steeds minder zal worden !! Ieder jaar zal dus de dekking geleidelijk minder worden door (creatieve) naamswijziging en inhoud van de pakketten, terwijl mij de toegang tot de duurdere pakketten (waarvoor ik best veel zou willen betalen) wordt geweigerd.
Kan dit juridisch zo maar ?? Dit lijkt mij niet de bedoeling van de wetgever. |
|
|
|
|
 |
Becris
Leeftijd: 86 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 19 dec 2007 12:30 Onderwerp: |
|
|
geachte M.Hordijk. Mij is precies hetzelfde overkomen bij de ONVZ, zat ook in het hoogste pakket en omdat ik daarvoor 211,--euro moet betalen, wilde ik overstappen naar de superfit van de ONVZ, maar ik werd geweigerd, reden: teveel fysio (inmiddels verholpen door knieoperatie, brillen aangeschaft (zaten in het pakket), klacht over tandarts, in 2 jaar maar 100,00 euro opgebruikt ipv 3000 euro.
Kortom vanmorgen werden deze redenen genoemd om mij niet in het duurdere pakket te verzekeren terwijl de premie 192,00 euro per maand is. Dus ze ontvangen nu meer premie van mij, voor een uitgekleed pakket. Het enige wat ik kan doen is een bezwaarschrift indienen en daarvoor zou ik graag hulp willen ontvangen om dit goed samen te stellen. |
|
|
|
|
 |
annemiekewp
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 595
|
Geplaatst: do 20 dec 2007 14:49 Onderwerp: |
|
|
bij navraag bleek hetvolgende: uw verzekeraar heeft een zekere vrijheid bij de aanpassing van dekkingsvoorwaarden in bestaande aanvullende verzekeringen. ook heeft uw verzekeraaren de vrijheid om een nieuw verzekeringsproduct te introduceren. tussen bestaande pakketten en dat nieuwe pakket moeten dan wel (substantiële) verschillen bestaan, ook om een nieuw acceptatiebeleid (met een mogelijke weigering) te rechtvaardigen.
het lijkt mij verstandig als u aan de ombudsman zorgverzekering (Stichtingg Klachten en Geschillen zorgverzekering) de vraag voorlegt of er in uw geval wellicht sprake is van een onredelijke situatie. |
|
|
|
|
 |
Becris
Leeftijd: 86 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 20 dec 2007 15:21 Onderwerp: |
|
|
| Dag Annemieke, dank je voor je reactie. Zoals je ziet heeft de heer/mevrouw Hordijk hetzelfde probleem ondervonden bij Nationale Nederlanden verzekerd bij de ONVZ. Ik denk dat ze gewoon meer geld willen ontvangen voor een minder pakket. Ik ben wel tevreden met mijn pakket nu, maar ik begrijp niet dat ik daarvoor meer geld moet betalen als wanneer ik een Superfit pakket neem, waar meer in zit |
|
|
|
|
 |
|
|