|
Auteur |
Bericht |
Leen
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 13 dec 2007 4:06 Onderwerp: Postbank wil begrafenisnota niet voldoen |
|
|
Vorige week kreeg ik de begrafenisnota binnen. Ik bel dus de postbank op, waar de overledene, mijn vader, een rekening had, om te vragen hoe ik de begrafenisnota kan voldoen. Hierop kreeg ik te horen dat sinds augustus dit jaar het beleid van de Postbank was veranderd en dat ze alleen nog nota's voldoen als ze in het bezit zijn van een verklaring van erfrecht. Dit tot mijn stomme verbazing, want ik dacht dat e.e.a. wettelijk geregeld was en dat niet alleen belastingen, maar ook de begrafenisnota zondermeer betaald moest worden.. ook zonder verklaring van erfrecht.
Er is nu wel een probleem, want volgende week heb ik een afspraak bij de notaris voor die verklaring van erfrecht en dan duurt het nog wel even voordat je die verklaring ook daadwerkelijk in handen hebt...
Weet iemand of de Postbank mag weigeren de begrafenisnota te voldoen?? |
|
|
|
 |
annemiekewp
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 595
|
Geplaatst: di 18 dec 2007 23:01 Onderwerp: |
|
|
even een stukje tekst van de postbank site:
Welke betalingen mogen doorgaan?
Noodzakelijke betalingen, zoals water, energie, huur, begrafenis en betalingen die betrekking hebben op de afwikkeling van de nalatenschap kunnen in de Giro-envelop gestuurd worden naar de Postbank. Eén van de nabestaanden dient de opdracht te ondertekenen. Na overlegging van een Verklaring van erfrecht waarin de boedelvolmacht is geregeld, kunnen ook andere betalingen worden ingestuurd. zie hier
dus: nogmaals bellen en refereren aan de info op hun site en nota in een giro envelop opsturen aan de bank (denk aan ondertekening!). |
|
|
|
 |
Leen
|
Geplaatst: di 18 dec 2007 23:48 Onderwerp: |
|
|
die info had ik al gelezen, maar deze info is dus verouderd volgens de Postbank |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: wo 19 dec 2007 11:16 Onderwerp: |
|
|
kun je dit niet even door de postbank op schrift laten zetten en dat doorsturen aan de nota-zender? zullen ze wel vaker meemaken denk ik. wellicht kun je een deel zelf alvast aanbetalen? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 19 dec 2007 21:46 Onderwerp: |
|
|
De informatie van de Postbank vermeldt toch dat een verklaring van erfrecht nodig is?
Praktisch gedacht: wellicht neemt men ook genoegen met een verklaring van overlijden van de burgerlijke stand? Dat betekent nog niet dat jij gemachtigd bent, maar de begrafenis moet altijd betaald worden, dus het lijkt me voldoende basisom dit alvast te kunnen regelen. Bel ze even daarover, zou ik zeggen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 19 dec 2007 21:55 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | De informatie van de Postbank vermeldt toch dat een verklaring van erfrecht nodig is? |
Nee. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 19 dec 2007 21:57 Onderwerp: |
|
|
O nee, dat gaat inderdaad over de andere rekeningen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Leen
|
Geplaatst: do 20 dec 2007 1:51 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | De informatie van de Postbank vermeldt toch dat een verklaring van erfrecht nodig is?
Praktisch gedacht: wellicht neemt men ook genoegen met een verklaring van overlijden van de burgerlijke stand? Dat betekent nog niet dat jij gemachtigd bent, maar de begrafenis moet altijd betaald worden, dus het lijkt me voldoende basisom dit alvast te kunnen regelen. Bel ze even daarover, zou ik zeggen. |
met een akte van overlijden nemen ze geen genoegen.. deze had ik al verstuurd.. ga het zelf dan maar betalen, alhoewel ik het nog steeds een vreemde gang van zaken vind.. |
|
|
|
 |
|