|
Auteur |
Bericht |
timmoti
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 05 dec 2007 15:02 Onderwerp: gemaakt schulden tijdens het scheidings proces |
|
|
Hallo
Ik ben nu zins 1,5 á 2 maand bezig met mijn scheiding.
Nu ben via de bank afschriften van de gezamelijke rekening te weten gekomen dat mijn (ex)vrouw nu al 2 maand een volledige WIA uitkering krijgt en haar loon van haar baas.
Zij zit namelijk al meer dan 2 jaar in de ziektewet.
Volgens haar mag ik die afschriften niet in kijken omdat zij met die rekening verder wil op haar naam maar het is nu nog een en/of rekening.
Nu is mijn vraag kan ik daar voor aansprakelijk gesteld worden als 1 van de 2 er achter komt dat zij rustig dat geld ontvangt en op maakt.
Want ik heb er niks van gezien tot ik de afschriften zag en dat geld is al wel op gemaakt door mijn (ex)vrouw wat ik ook aan kanb tonen door het pasnummer op de afschriften.
Ik hoop dat jullie me hier wat info over kunnen geven en wie weet komen jullie zo iets nog eens tegen.
Veel plezier hier mee en alvast vriendelijk bedankt.
Groetjes Timmoti. |
|
|
|
 |
Tilda
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 08 dec 2007 4:45 Onderwerp: |
|
|
Hoi Timmoti,
Vreemd verhaal zeg: dus je (ex)vrouw vind dat ze wel geld van jullie gezamelijk rekening mag halen maar dat jij geen recht hebt om te zien wat ze dat aan uitgeeft of wat er binnenkomt?
Ik zou gewoon naar de bank gaan, de situatie uitleggen en vragen of ze kopieen naar jouw adres willen sturen. Het is immer ook jouw rekening?
Misschien moet je daar een klein bedragje voor betalen maar dat is vast wel mogelijk lijkt mij. Wel even paspoort of rijbewijs meenemen en iets waar je huidige adres of verblijfplaats op staat.
Sterkte! Tilda |
|
|
|
 |
timmoti
|
Geplaatst: za 08 dec 2007 18:21 Onderwerp: |
|
|
hoi Tilda
De Afschriften kan ik opvragen maar worden door de bank naar het adres
van mijn vrouw gestuurd omdat dat het geregistreerde adres is maar de afschriften heb ik ook al tepakken gekregen.
Het probleem is haar dubbele inkomen en of ik daar voor moet gaan betalen als ze daar van de WIA of haar werk achter komen.
Mijn inkomen word ook op een rekening van mij zelf gestort.
Groetjes Timmoti |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: za 08 dec 2007 20:15 Onderwerp: |
|
|
het beste is om zsm de scheiding te laten uitspreken door de rechtbank. vanaf die datum ben je echt 'sure'. ik neem aan dat jullie in gemeenschap getrouwd zijn, dan zijn de schulden gemeenschappelijk.
je moet maar even met je advocaat bespreken wat wijsheid is in deze situatie. je kunt altijd anoniem klikken.
als jullie ook bezig zijn met partneralimentatie dan kan je advocaat door je ex haar volledige inkomensgegevens op tafel laten leggen. Als zij dan niet alles opgeeft, kun je dit met bankafschriften tegenspreken. Als ze wel alles opgeeft, dan krijgt zij dus minder partneralimentatie. |
|
|
|
 |
Tilda
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 09 dec 2007 5:07 Onderwerp: |
|
|
Blijkbaar te snel gelezen en je verhaal verkeerd begrepen. Ik ben geen expert zoals sietske maar haar suggesties klinken goed.
Succes, Tilda |
|
|
|
 |
timmoti
|
Geplaatst: vr 21 dec 2007 21:08 Onderwerp: hartelijk bedankt |
|
|
Als haar inkomen word opgevraagt komt het dubbel inkomen ook boven tavel en zal dat toch ook aan de nodige instanties door gegeven moeten worden?
Mijn advocaat zei vanne week ook dat de scheiding zo snel mogelijk af gewerkt moets worden.
Mocht haar werkgever of de WIA er achter komen en mij post gaan sturen moest ik niks betalen maar alles door geven aan haar.
Hartelijk bedankt voor de info hier over.
Hoog achtent Timmoti |
|
|
|
 |
|