|
Auteur |
Bericht |
shadowforce
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 03 dec 2007 11:05 Onderwerp: auteursrecht/copyright na opheffing bedrijf |
|
|
Ik heb hier al een zoekfunctie gebruikt..maar kon niks vinden.
Mijn vraag is..iemand enig idee of de auteursrecht/copyright op stukje decals na opheffing van de bedrijf nog geldig is of niet?
Dwz..ik wil een decals zelf opnieuw afdrukken en verdelen onder paar vrienden die ook graag wilt gebruiken...maar die bedrijf bestaat niet meer en het wordt ook niet meer gemaakt.
Alvast erg bedankt. |
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: ma 03 dec 2007 11:11 Onderwerp: |
|
|
De auteursrechten bestaan nog: die lopen tot 70 jaar na eerste publicatie, of tot 70 jaar na de dood van de natuurlijke persoon die het gemaakt heeft.
Het probleem is bij wie ze nu liggen. Als het bedrijfje opgekocht is, zijn de auteursrechten overgegaan naar de koper. Als het bedrijf failliet is, had de curator deze moeten verkopen als deel van de boedelverkoop. Dat is hij waarschijnlijk vergeten.
Hm, wat gebeurt er in het algemeen als een curator een bepaald vermogensrecht niet expliciet verkoopt bij een faillissement? Vervalt dat? Komt het toe aan de staat?
Arnoud |
|
|
|
 |
shadowforce
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 03 dec 2007 11:19 Onderwerp: |
|
|
Bij mij weten is er geen schuldeisers..de maker heeft zichzelf besloten om ermee op te houden.
De laatste copyright was in 1994. |
|
|
|
 |
bertvanloo
Leeftijd: 82 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 02 jan 2008 21:35 Onderwerp: |
|
|
Vier taalfouten in een zin. Dat is stellig rechtenvrij.
//Edit/ Taalfout |
|
|
|
 |
|