|
Auteur |
Bericht |
Mr_Miller
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 22 dec 2007 10:27 Onderwerp: Werk aannemer niet klaar, maar wel eindafrekening |
|
|
Begin van het jaar (maart , april) hebben wij met een aannemer een afspraak gemaakt voor het deels verbouwen van ons huis. De verbouwing zou na de bouwvak pas beginnen ivm de drukte en zou 2 maanden duren (mondelinge afspraak, staat niet op offerte).
Zoals afgesproken is hij de 2e week van augustus begonnen met de verbouwing. Sinds die tijd moet ik overal achteraan bellen wanneer ze nu eigelijk eens verder gaan. We zijn nu ondertussen 5 maanden verder en eindelijk is alles water en (bijna) wind dicht.
Begin december krijgen we dan een eindafrekening van de aannemer en het verzoek om deze binnen 30 dagen te betalen. Toen waren nog lang niet alle klussen geklaard. Dit heb ik hem laten weten en hij heeft hierop een mannetje laten langskomen om alles verder af te werken. Deze heeft hierop dan weer wat gedaan, maar bij langena niet alles en nu horen wij weer niks van de rest van de werkzaamheden (ook niet na nog eens tel. contact).
Nu zou ik graag eens willen weten in welk recht ik op een gegeven moment sta om te zorgen dat hij het nu eens afmaakt waar hij aan begonnen is, of om ander maar een deel niet meer te betalen van de rekening.
mvg Mr_Miller |
|
|
|
 |
cicero20
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: za 22 dec 2007 17:52 Onderwerp: |
|
|
Het beste lijkt me dat je de aannemer laat weten dat je de betaling van het bedrag voor de resterende klussen opschort als hij niet vlug alles afmaakt.Dat zou een goede prikkel voor hem moeten zijn om de rest af te maken. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 22 dec 2007 22:09 Onderwerp: |
|
|
Zéker niet betalen. Als het werk ver genoeg af is zou dat namelijk als een soort accoord/oplevering kunnen worden gezien.
En trouwens: waarom zou je? Het werk is nog niet af, dus er wordt ook nog niet betaald. Punt.
Eventueel kun je gedeeltelijk opzeggen (zie bijv. 7:764 BW), maar daar zit een voortraject aan en ik weet niet of de resterende werkzaamheden de inspanning rechtvaardigen. Bovendien moet je dan weer op zoek naar een ander.
Mijn advies: stuur een pittig briefje (doe maar aangetekend, dat staat wel "serieus" en het geeft jou een prima bewijs) waarin je je ongenoegen uitspreekt over de gang van zaken, op grond daarvan geen enkele reden ziet op dit moment wat dan ook te betalen en de aannemer vriendelijk doch zeer dringend verzoekt het werk uiterlijk dan en dan gereed op te leveren en jou zijn accoord daarmee even schriftelijk te bevestigen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|