|
Auteur |
Bericht |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: di 18 dec 2007 0:21 Onderwerp: |
|
|
Ik heb eens gekeken naar het Wikipedia-artikel, want ik kende de test niet. Nu ik het gelezen heb snap ik ineens heel goed waarom jullie daar dus even niet aan mee gaan werken.
Zeker zolang niet duidelijk is waar de test toe dient en wat er met de resultaten gedaan wordt lijkt het me een enorm disproportionele schending van je privacy. Als het nergens anders onder valt, lijkt me zo dat de verplichting tot goed werkgeverschap zich in ieder geval tegen deze (ongemotiveerde) verzet. _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
Rons3
Leeftijd: 61 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 18 dec 2007 3:04 Onderwerp: |
|
|
@Duch, klopt!
Nu werkgevers meer en meer opdraaien voor ziekte en uitval van werknemers willen ze (terecht) steeds meer "op safe" spelen.
De Scientology-gerelateerde management-support bedrijven zullen hier vermoedelijk (nadat het een paar jaar redelijk stil was) weer een forse voet tussen de deur krijgen ben ik bang.
@tikSimone,
>>Maar ja, dat geldt natuurlijk ook voor een ander onderzoeksbureau. <<
Nou.. houden die normaal gesproken privacy-gevoelige informatie vast tot aan je levenseinde? Ik weet het niet hoor.
Verder vindt ik een tegenvoorstel voor een deugdelijk bedrijf wel een goede optie, ik heb je reactie ook met het management besproken. We moeten nog wachten op een reactie van de direktie m.b.t. het vermoeden dat die zijn misleidt door een buro dat stiekum "scientology-aanhangig" is.
Ik heb vandaag gehoord dat de OCA-test nu vast onderdeel wordt van de sollicitatie-procedure.
Het is zo onaangenaam allemaal.
Je hebt gelijk dat ik op voorhand al op zoek ben naar enig juridisch houvast.
Misschien is er nog een sisser waarmee alles afloopt
@felice,
in verband met de WBP heb ik de direktie geconfronteerd met de tekst van deze site:
http://www.xs4all.nl/~jeta/scn/moc/persoonlijkheidstest.html
De narigheid is dat Silhouet/Jobperformia wel zegt dat het gebruik maakt van de "kennis" van scientology, maar niets te maken heeft met de "religie" van de "scientology-kerk". Ik vind dat nogal hypocriet, maar tegelijk ook wel heel erg slim.
groetjes Rons3 |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 19 dec 2007 22:03 Onderwerp: |
|
|
Je moet de discussie gewoon even weg proberen te leiden van dat specifieke bureau (dus focus hooguit op die test en de wetenschappelijke omstredenheid er van) en je in de gesprekken constructief opstellen (voor zover je zelf al van mening bent dat testen zinvol is voor de functies die jullie vervullen en dat er een nuttig vervolg opkomt), lijkt mij. Je vangt immers meer vliegen met stroop dan met azijn.
Het gaat er om dat jullie komen tot een werkbare oplossing waarbij niemand gezichtsverlies hoeft te lijden en jullie de zaak toch zo geregeld krijgen als je die geregeld wilt hebben. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|