|
|
| Auteur |
Bericht |
Alex82
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 13 dec 2007 14:59 Onderwerp: 0 Uren contract - geen planning meer.... |
|
|
Ik heb een probleem, en ik zou echt niet weten waar ik daarmee moet.
Hopelijk weet hier iemand een raad voor mij.
In Juli 2007 heb ik een contract getekend met uitzendbureau "0 uren contract".
In de begin heb ik 5 volle dagen in de week gewerkt (full-time dus).
Na paar weken heb ik me ziek gemeld i.v.m. zwangerschap , ik heb gevraagd na mijn terugkeer om mij voor minder uren in te plannen.
Ik werd sinds toen maar voor 2 of 3 halve dagen ingepland, in andere week helemaal niet.
Na mijn laatste ziekmelding heb ik een telefoontje gekregen van de uitzendbureau dat mijn werkgever heeft besloten om mij niet meer in te plannen omdat ik niet meer full-time kon werken.
Ik heb om ontslagbrief gevraagd, maar de enigste wat ik toegestuurd heb gekregen is brief "Opgave van opgebouwde rechten".
Wat moet ik in deze situatie doen? waar kan ik terecht? heb ik recht op uitkering?
Graag hoor ik van Jullie. |
|
|
|
|
 |
annemiekewp
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 595
|
Geplaatst: di 18 dec 2007 22:55 Onderwerp: |
|
|
hoewel een uitzendovereenkomst volgens de wet een arbeidovereenkomst is gelden er toch een paar uitzonderingen zolang de uitzendkracht nog geen 26 weken voor het uitzendbureau gewerkt heeft:
- het keten en periode stelsel is niet van toepassing (voor jouw vraag niet belangrijk)
- er kan een uitzendbeding opgenomen zijn, waardoor het contract eindigt als de inlener (degene bij wie je de werkzaamheden verricht) geen werk meer heeft. dat lijkt mij bij jouw van toepassing: kijk eens of een dergelijke bepaling is opgenomen in je contract. |
|
|
|
|
 |
|
|