Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 08 aug 2025 3:43
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Doorrijden na aanrijding met schade
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
voyager4

Leeftijd: 64
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2007 11:51    Onderwerp: Doorrijden na aanrijding met schade Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gisteren is er bij een vriendin van ons schade aan haar auto ontstaan doordat iemand met een gehuurde auto haar spiegel van de auto heeft afgereden. Dit is door iemand gezien en deze persoon heeft een briefje op de voorruit achter gelaten. Ze heeft contact opgenomen met de persoon en deze vertelde dat zij had gezien dat iemand met een huurauto, dit kon ze uitmaken aan de naam die op de auto stond, tegen haar auto aanreed en hierbij de spiegel eraf reed. De bestuurder is uitgestapt en heeft duidelijk geconstateerd dat er schade was. Hierop is hij in de auto gestapt en hard weggereden. Nu heeft de getuige alleen de naam van het verhuurbedrijf weten te noteren maar geen kenteken. Na wat zoekwerk hebben wij het verhuurbedrijf gevonden maar deze wenst geen medewerking te verlenen. Mijn vraag is nu wat kan onze vriendin hier nu verder aan doen? Ik heb geadviseerd aangifte te doen maar uit ervaring weet ik dat de politie in onze omgeving liever niet veel werk in dit soort gevallen steekt en dus liever geen aangifte opneemt. Is voorgaande overigens een misdrijf of niet? want in dat geval is de politie toch verplicht aangifte op te nemen?
vast bedankt en vr groet
fred
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: za 08 dec 2007 1:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het verhuurbedrijf aansprakelijk stellen. Via je verzekering lijkt me dat wel goed komen, maar je kunt het ook zelf doen.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 08 dec 2007 1:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De politie is altijd verplicht aangifte op te nemen.

BerichtGeplaatst: za 08 dec 2007 1:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor de reacties. Er is inmiddels een afspraak gemaakt om a.s. maandag aangifte te doen bij de politie.
Verstuur e-mail
JBA

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2007 15:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is jammer dat ze op het moment zelf de politie niet heeft gebeld. Deze hadden op dat moment bij het verhuurbedrijf de personalia van de huurder kunnen vorderen en deze zo kunnen opsporen om de schade te constateren. Nu is de vraag of achteraf nog vast te stellen is dat deze persoon ook daadwerkelijk de schade heeft toegebracht.
voyager4

BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2007 15:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat hebben wij ook tegen haar gezegd maar helaas heeft ze dat in haar ontwetendheid niet gedaan. Toch lijkt het mij niet eens belangrijk wie de bestuurder is geweest, het bedrijf is toch aansprakelijk. Dat een huurder de schade heeft veroorzaakt is dan een zaak tussen die twee partijen? Als ik mijn auto uitleen aan iemand en die veroorzaakt schade dan word ik erop aangesproken en gaat het via mijn verzekering. toch??
Vanmiddag heeft ze een afspraak met de politie dus ik ben benieuwd wat daar uitkomt.

p.s. dat de betreffende bestuurder van de huurauto schade heeft toegebracht is door een getuige duidelijk gezien.
Verstuur e-mail
voyager4

BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2007 19:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ze is bij de Politie geweest om aangifte te doen maar daar werd haar afgeraden om dit te doen omdat het toch geen zin heeft. Gewoon ff naar de sloopgaan en daar de onderdelen halen. Dit is toch te gek voor woorden? Omdat ze alleen de naam van het verhuurbedrijf heeft en niet het kenteken is volgens de politie een aangifte dus zinloos. M.a.w. als ik een huurauto huur en rijd ergens tegen aan (en mijn kenteken word niet of niet juist gezien) kan ik dus gewoon overal tegen aanrijden ondanks dat duidelijk is van wie de auto is ?
Het verhuurbedrijf wil totaal niet meewerken
Verstuur e-mail
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2007 20:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarom wil het verhuurbedrijf niet meewerken?
voyager4

BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2007 20:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het verhuurbedrijf zegt 40 auto's te hebben en niet van plan te zijn uit te zoeken wie de bestuurder is geweest.
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2007 20:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat hoeft ook niet. Dan betalen ze gewoon lekker zelf die schade.
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2007 20:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Het verhuurbedrijf zegt 40 auto's te hebben en niet van plan te zijn uit te zoeken wie de bestuurder is geweest.

40. Hi,hi. Kleintje.

Vast staat, voor mij, dat je met een ***autoverhuurder te maken hebt. Vraag is of ze zich dit antwoord kunnen permitteren. Onder welke voorwaarden heeft de huurder gehuurd? Kun je de huurvoorwaarden te pakken zien te krijgen?

Bij Hertz, de nummer één in autoverhuur, wordt elk probleem opgelost.

JBA

BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2007 20:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat moeten ze wel. (Jet was me net voor me een reactie, dit is dus nog in reactie op de post van Simone). Ze moeten tegenover de politie kenbaar maken wie op dat moment de bestuurder is geweest.

Als ze een verkeersboete op kenteken binnenkrijgen dan weten ze ineens wel de bestuurder te vinden gok ik zo.

En ik zou geen genoegen nemen met deze reactie bij de politie. Ik vind het zo'n vreemde reactie dat ik me bijna niet kan voorstellen dat dit zo gedaan is. Maar goed, dat zal niet verzonnen zijn, in ieder geval staan op een aangifte.
voyager4

BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2007 21:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb haar ook geadviseerd alsnog aangifte te doen en zich niet weer te laten afschepen. Bijvoorbeeld ingeval van geflitst worden is er natuurlijk wel duidelijk een kenteken en is de bestuurder zo te achter halen. In dit geval niet maar volgens mij hoort dat voor de veroorzaakte schade niet uit te maken, duidelijk is dat het een auto is geweest van het verhuurbedrijf, wie er in heeft gereden doet niet terzake dat is alleen een probleem voor het bedrijf, lijkt mij.
De reactie van de politie had ik al voorzien zoals ik al in mijn eerste berichtje aangaf, niet omdat ik dat dacht maar uit ervaring. Kan nog wel meer vertellen over niet willen nemen van aangifte en zelfs toenwe de gestolen scooter van onze kinderen wisten te staan kwamen ze er niet eens naar kijken, gewoon meennemen werd gezegd, dat is echt niet uit mijn duim gezogen hoor is echt gebeurd, ben zelf jaren opsporingsambtenaar geweest maar dit kan ik allemaal niet begrijpen

Laatst aangepast door voyager4 op ma 10 dec 2007 21:14, in totaal 1 keer bewerkt
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2007 21:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Juist.
sietske1980

Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2007 22:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

de politie moet een aangifte opnemen; als ze het niet willen doen, geen genoegen mee nemen en dat door ze op schrift laten zetten.
je hebt de aangifte ook nodig voor het geval je naar het waarborgfonds motorverkeer zou (kunnen) gaan, dus als het niks wordt met het verhuurbedrijf. maar ja die hanteren ook een eigen risico van 250 dus erg veel schiet je daar niet mee op. ik zou wel even een pittig briefje naar het verhuurbedrijf toe (laten) sturen via rechtsbijstand of een andere jurist.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds