|
Auteur |
Bericht |
Leene
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HAN
|
Geplaatst: di 04 dec 2007 0:27 Onderwerp: Geen huurcontract, wat zijn mijn rechten & plichten? |
|
|
Hallo,
Ik zit op dit moment met een echt probleem. Ik ben dan wel beroepsmatig studerend (Duitsland) en heb een kamer waar ik vanaf juli in woon, maar de verhuurder verzuimt tot dusverre mij een huurcontract te geven, ondanks meerdere pogingen daartoe van mij kant.
Ik betaal dus ook tot dusverre geen huur (ja, het mag misschien een beetje onwaarschijnlijk klinken, maar het is echt waar!)
Zijn zoon zou dat allemaal regelen, nou mooi niet dus en hem heb ik voor het eerst vorige week ergens snel gezien....inderdaad zonder contract.
Nu is mijn vraag: wie weet wat op dit moment mijn rechten en plichten zijn, aangezien ik er al echt schoongenoeg van heb en er hier in huis ook nog steeds van alles aan mankeert.
Kan ik theoretisch nu gaan verhuizen en de boel de boel laten?
Moet ik de huur vanaf dat moment dat ik hier dan wonen zou gewoon na-betalen (heb de sleutel van de vorige kamerbewoonster) ook al heb ik geen contract.
En zelfs de hoogte van de huur staat nog niet eens vast aangezien de zoon zei dat die verlaagd zou worden in.......mijn nieuwe contract.
Het is een beetje een warboel, en weet nu niet wat ik op dit moment het beste kan doen en er het beste mee weg kom.
Alhoewel wat is verstandig: wat zijn mijn rechten & plichten op dit moment!
Bedankt!!!!! |
|
|
|
 |
Gwenny
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 04 dec 2007 0:56 Onderwerp: |
|
|
Hey,
Huur je een kamer in Duitsland?
Sta je als de kamer zich in Nederland bevind ook op dat adres ingeschreven?
Gwen _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
M
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 04 dec 2007 7:49 Onderwerp: |
|
|
Even buiten het juridische om: kijk of je misschien niet elders nog een kamer kunt vinden waar je wel gewoon direct een contract krijgt.
Voor niets gaat de zon op, dus ik vraag me af wat zij hier aan over houden als je ook geen huur betaalt. Iemand die in ieder geval zorgt dat er geen krakers in het huis komen (huisbewaakster), maar ik weet niet of je er alleen woont of niet.
En ik ben ietwat achterdochtig van aard en als je dan van die verhalen hoort over camera's in studentenhuizen de laatste tijd, zou ik als ik jou was ook dat soort zaken maar eens erg goed controleren.
Juridisch hangt het af van waar je de kamer huurt. Als dat in Duitsland zit, dan val je onder het Duitse privaatrecht en die expertise zal hier weinig vertegenwoordigd zijn. |
|
|
|
 |
Leene
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HAN
|
Geplaatst: di 04 dec 2007 11:35 Onderwerp: |
|
|
Ja, ik studeer net over de grens.
Maar ik sta gewoon in Nederland bij mijn ouders ingeschreven.
Ik kan me hier ook niet inschrijven omdat je daarvoor ook bewijs van moet sturen, en dat heb ik dus niet.
Ik weet niet of er wat dit betreft echt verschil is tusen NL & DL, maar het is in ieder geval niet iets waarvan ik iets van afweet en aangezien ik ook geen zin heb, bij een evt. verhuizing voor de rechter gesleept te worden, hoop ik dat iemand mij hierover wat meer kan vertellen!
Leene |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 04 dec 2007 15:18 Onderwerp: |
|
|
Er lijkt een mondelinge overeenkomst te zijn, of in ieder geval wordt er een prestatie geleverd die jij welbewust aanvaaardt, dus in beginsel zal daar een betaling voor verschuldigd zijn. Of het Duitse recht iets bepaalt waardoor deze algemene redenering niet opgaat weet ik niet. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|