|
Auteur |
Bericht |
AhmetCan
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 04 dec 2007 9:07 Onderwerp: Emigreren naar Turkije |
|
|
Ik heb momenteel dubbele nationalitiet (Turks/NL) en wil binnenkort gaan emigreren naar Turkije.
Wat me niet echt duidelijk is, of ik mijn Nederlandse nationaliteit dan automatisch verlies of niet. Zo ja, kan ik die wel behouden en hoe?
Waar kan ik terecht voor alle zaken die ik moet regelen omtrent het emigreren.
Bedankt. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 04 dec 2007 13:25 Onderwerp: |
|
|
Heb je al eens gegoogeld op dit onderwerp?
V.w.b. het houden van de Nederlandse nationaliteit: in jouw geval is artikel 15 onder c van de Rijkswet op het Nederlanderschap van toepassing. Ik post dat deel:
Quote: | Het Nederlanderschap gaat voor een meerderjarige verloren:
c. indien hij tevens een vreemde nationaliteit bezit en tijdens zijn meerderjarigheid gedurende een ononderbroken periode van tien jaar in het bezit van beide nationaliteiten zijn hoofdverblijf heeft buiten Nederland, de Nederlandse Antillen en Aruba, en buiten de gebieden waarop het Verdrag betreffende de Europese Unie van toepassing is, anders dan in een dienstverband met Nederland, de Nederlandse Antillen of Aruba dan wel met een internationaal orgaan waarin het Koninkrijk is vertegenwoordigd, of als echtgenoot van of als ongehuwde in een duurzame relatie samenlevend met een persoon in een zodanig dienstverband; |
maar:
Quote: | De periode, bedoeld in het eerste lid, onder c, wordt gestuit door de verstrekking van een verklaring omtrent het bezit van het Nederlanderschap dan wel van een reisdocument in de zin van de Paspoortwet. Vanaf de dag der verstrekking begint een nieuwe periode van tien jaren te lopen. |
(aldus lid 4 van het artikel) _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
AhmetCan
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 04 dec 2007 13:34 Onderwerp: dus |
|
|
Bedankt voor je reactie. Dus zo te zien verlies ik mijn nationaliteit niet gedurende 10 jaar. En daarna moet ik dan zo een bewijs regelen voor een 10 jaar verlenging.
Ik heb wel gezocht op google maar kon niet echt veel vinden. Het gaat voornamelijk over het vinden van huis en werk in het buitenland dan over burgerzaken. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 04 dec 2007 22:59 Onderwerp: |
|
|
Informeer ook even bij je gemeente over hoe je dat precies moet aapakken. Wel handig om dat nu alvast te doen en niet over 10 jaar. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|