|
Auteur |
Bericht |
Ekster
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 28 nov 2007 15:25 Onderwerp: Loonbeslag verzonden met gehele echtscheidingsconvenant |
|
|
Deurwaarder heeft loonbeslag -overigens met verkeerde titel- gelegd met als bijlage aan de werkgever het volledige echtscheidingsconvenant. Is dit niet in strijd met wet op privacy? Welke actie kan worden ondernomen? |
|
|
|
 |
annemiekewp
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 595
|
Geplaatst: do 29 nov 2007 9:40 Onderwerp: |
|
|
in geval van loonbeslag ontvangt de werkgever meestal een deurwaardersexploot waarin staat wie de schuldeiser is en op welke gronden deze schuldeiser geld van de werknemer te vorderen heeft alsmede om welk bedrag het gaat. waarschijnlijk staan de gronden van het te vorderen bedrag in het genoemde echtscheidingsconvenant. hoewel ik kan voorstellen dat de inhoud van dit convenant privacygevoelig is/ligt denk ik dat het noodzakelijk is om de redenen van het beslag te onderbouwen. ik ben benieuwd hoe andere FR-leden hier over denken!
etit: FR moet natuurlijk RF zijn  |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 29 nov 2007 23:55 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt me dat vermelding van het bedrag alsmede de grond waarop de vordering rust (vonnis rechter d.d. ...) voldoende zou moeten zijn. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 30 nov 2007 0:26 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Het lijkt me dat vermelding van het bedrag alsmede de grond waarop de vordering rust (vonnis rechter d.d. ...) voldoende zou moeten zijn. |
Maar hier is er denk ik geen vonnis, maar een beschikking met daarin opgenomen het convenant (art. 819 Rv). Die beschikking geldt dan als executoriale titel. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
famke
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: vr 30 nov 2007 0:43 Onderwerp: |
|
|
Wellicht is het wel een vonnis maar is het convenant een onderdeel van dit vonnis? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 01 dec 2007 13:37 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Maar hier is er denk ik geen vonnis, maar een beschikking met daarin opgenomen het convenant (art. 819 Rv). Die beschikking geldt dan als executoriale titel. | Hm ja. Wel een beetje onelegant dat dat kan gebeuren. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Igor
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 17
|
Geplaatst: di 04 dec 2007 11:17 Onderwerp: 3e beslag en exe. titel |
|
|
Hoi Hoi,
Er kan enkel en alleen beslag worden gelegd uit krachte van een executoriale titel (lees: beschikking) waarin de maandelijks verschuldigde alimentatie is genoemd. Een simpele verwijzing naar een tussen partijen opgemaakt convenant is onvoldoende...
Met vriendelijke groet, |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 04 dec 2007 15:14 Onderwerp: Re: 3e beslag en exe. titel |
|
|
Zie mijn bericht hierboven. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|