|
Auteur |
Bericht |
ViperFK
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 27 nov 2007 15:42 Onderwerp: Garantie zonder aankoopsnota? |
|
|
Hallo,
Ik heb een samsung U600 met enkele defecten.
Nu heb ik naar telfort gebelt waar ik een abbonement heb afgesloten, om hem voor reparatie op te sturen.
Ik heb meerdere malen gebelt en ik kreeg de eerste keer iemand aan de telefoon en die kon mij maar 1 ding vertellen en dat was dat als ik geen aankoopnota heb dat ik dan geen recht op garantie meer heb.
Dit lijkt mij vreemd omdat ik wel de pinbon heb en omdat de telefoon nog maar 4 maanden oud is.
Daarna belde ik nog een keer en toen kreeg ik iemand die mij vertelde dat ik een nieuwe aankoopsnota kon aanvragen en die persoon stuurde mij weer door. Vervolgens bleek dat niet zo te zijn!
Nu is mijn vraag:
Heb ik nog recht op garantie met alleen de pinbon i.p.v. de aankoopsnota?
als dit zo is en iemand weet waar dit presies in de wet staat zou je dit dan a.u.b. kunnen posten
( de telefoon is overigens via telefort.nl besteld)
Alvast bedankt! [/b] |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: di 27 nov 2007 16:14 Onderwerp: |
|
|
Uw recht op garantie vloeit voort uit de gesloten overeenkomst, niet uit een kassabon. |
|
|
|
 |
ViperFK
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 27 nov 2007 16:43 Onderwerp: |
|
|
ok bedankt dus als het goed is heb ik dan dus nog steeds garantie? |
|
|
|
 |
DannyBoy
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: di 27 nov 2007 16:54 Onderwerp: |
|
|
Je hebt recht op garantie, maar je zult ook aannemelijk moeten maken dat je de overeenkomst gesloten hebt met telfort.
Bij bestellingen via internet is telfort bovendien verplicht om een bevestiging van de bestelling te sturen (o.g.v. art. 7:46c lid 2).
Een dergelijke bevestiging i.c.m. een bankafschrift zal volgens mij wel voldoende aannemelijk maken dat je de overeenkomst met telfort gesloten hebt.
Vervolgens kun je nakoming (reparatie/vervanging) vorderen op basis van art. 7:17 jo. 7:21 BW. |
|
|
|
 |
|