|
Auteur |
Bericht |
redo77
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 17 nov 2007 1:45 Onderwerp: Rijontzegging en toch rijden |
|
|
Hoi,
Ik ben 12 maanden geleden veroordeeld tot rijontzegging van 14 maanden 1 van 6 en 1 van 4 en 4 maanden voorwaardelijk.Nou was ik boos op mn ex en wilde mn auto terug halen ben met de trein geweest en met de reserve sleutel ben ik gaan rijden.Ik ben toen ook na 500 meter aangehouden voor een toevallige controle,ik moest mee naar het bureau en kreeg een procesverbaal.Maar toen ik mijn rijbewijs had ingeleverd kreeg ik een brief waar ik het moest afgeven en daarin stond dat als ik toch een keer ga rijden,dan gaat de officier 2 weken gevangenisstraf eisen.
Mijn vraag is doen ze dit ook bij de eerste keer en wat kan ik verwachten van een rechter.Ik heb nooit alcohol gedronken achter het stuur en dit was mn eerste overtreding na 12 maanden.
Alvast bedankt |
|
|
|
 |
PcDealer
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 17 nov 2007 20:57 Onderwerp: |
|
|
Je mag volgens mij blij zijn dat de auto niet in beslag is genomen. |
|
|
|
 |
redo77
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 17 nov 2007 22:13 Onderwerp: Rijontzegging |
|
|
Je moet wel goed lezen wat er staat dit is mijn eerste keer.Pas na de tweede keer wordt je auto afgepakt. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 17 nov 2007 22:32 Onderwerp: |
|
|
Je schrijft niet duidelijk waarvoor je bij die toevallige controle bent aangehouden. Voor rijden onder invloed?
Als ik goed reken werd je aangehouden tijdens je proeftijd. Dan zou het mij niet verbazen als die 4 maanden voorwaardelijke rijontzegging alsnog ten uitvoer worden gelegd.
Wat bedoel je met "als ik toch een keer ga rijden"? Rijden zonder rijbewijs? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 18 nov 2007 0:03 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Ik ben 12 maanden geleden veroordeeld tot rijontzegging van 14 maanden 1 van 6 en 1 van 4 en 4 maanden voorwaardelijk | Redo, ik begrijp dat vonnis niet zo goed. 14 maanden rijontzegging snap ik, maar het deel daarna niet. Wat was de reden voor die veroordeling? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
leader
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 20 nov 2007 10:57 Onderwerp: |
|
|
Is het rijden zonder rijbewijs geen misdrijf? |
|
|
|
 |
JBA
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 20 nov 2007 21:13 Onderwerp: |
|
|
Jawel, maar het rijden tijdens een ontzegging is gekwalificeerd en wordt zwaarder gestraft. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 21 nov 2007 4:17 Onderwerp: |
|
|
Ik begrijp dat eerste vonnis nog steeds niet. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 21 nov 2007 10:36 Onderwerp: |
|
|
Klinkt mij als twee rijontzeggingen:
1 van 6 maanden
1 van 4 maanden
en 4 maanden voorwaardelijk.
Kennelijk is er bij die toevallige controle ook een overtreding geconstateerd, nl. dronken achter het stuur.
Ik heb niet veel kennis van verkeersrecht, maar twee rijontzeggingen plus alcohol achter het stuur lijken mij een goede reden om iemands rijbewijs in te nemen.
Hoe werkt dat trouwens qua tijdsverloop? Als bovenstaande klopt (twee rijontzeggingen van in totaal 10 maanden) dan was de rijontzegging waarschijnlijk al voorbij op het moment van de toevallige controle. Aangezien deze volgens TS 12 maanden geleden is uitgesproken. De 4 maanden voorwaardelijk worden toch alsnog ten uitvoer gelegd als iemand zich weer schuldig maakt aan een soortgelijk feit? Welke termijn staat hier dan voor? _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: wo 21 nov 2007 23:18 Onderwerp: |
|
|
2 jaar. Tenminste.... dat is de gebruikelijke proeftijd. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|