|
Auteur |
Bericht |
BeeCee
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UA
|
Geplaatst: vr 24 okt 2008 11:18 Onderwerp: Proces verbaal, bezwaar enig kans van slagen? |
|
|
Hallo allemaal,
Even iets kleins waarbij ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven:
Ik heb een proces verbaal gekregen voor het onder de spoorbomen doorlopen. Dit gebeurde op een enkel spoor terwijl de trein net gepasseerd was, met de reden om de zojuist gepasseerde trein nog te kunnen halen. Echter was dit toch dusdanig gevaarlijk volgens de diensdoende conducteur dat dit een boete opleverde. Een wat overdreven reactie maar ik kan daar niet over klagen, en dat doe ik dan ook niet.
Welnu, ik heb het proces verbaal opgezocht en dit zou feitnummer E 126 zijn van het transactiebelsuit van 1994 betreffen volgens het gele papiertje. Ditzelfde gele papiertje beschrijft de overtreding als volgt:
'Zich bevinden op een gedeelte van een station of halte langs een niet daarvoor bestemde weg'
Een blik in het transactiebesluit laat zien dat E 126 staat voor:
'Zich bevinden op een gedeelte van een station of halte op een tijdstip dat deze gesloten of niet toegangkelijk is'
Wat is er nu gebeurt? E127 is de beschrijving die op het proces verbaal staat beschreven, maar de code die er aan is gegeven is E126.
Ik vermoed dat de gemaakte overtreding onder E126 valt en dus niet coorespondeerd met het uitgeschreven verbaal.
Ik weet dat verbalen waarop bijvoorbeeld een naam of datum verkeerd staan tegenwoordig gewoon betaald moeten worden, maar dit is toch wel wat anders? De beschreven overtreding is onjuist en correspondeerd bovendien niet met het feitnummer.
Kan ik hierop bezwaar aantekenen met enig kans van slagen? Of wordt dan alleen het feitnummer of beschrijving verandert?
Weet iemand ook wat de bedragen zijn die staan voor beide feitnummers?
Alvast bedankt |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: vr 24 okt 2008 11:29 Onderwerp: |
|
|
Bezwaar heeft alleen correctie tot gevolg. |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 24 okt 2008 14:59 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Weet iemand ook wat de bedragen zijn die staan voor beide feitnummers? |
Allebei 60 euri
(pag. 282) _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
fiasc o
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 150
|
Geplaatst: vr 24 okt 2008 15:04 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Dit gebeurde op een enkel spoor terwijl de trein net gepasseerd was, met de reden om de zojuist gepasseerde trein nog te kunnen halen. |
Deze handeling wordt ook regelmatig door mij verricht. Vorige week was het ook weer raak, waarop de conducteur me zei dat ik het echt nooit meer mocht doen, maar ook dat hij me 'eigenlijk niet eens mee mocht nemen'. Hoewel het natuurlijk duidelijk is dat het verboden is om onder gesloten bomen door te lopen lijkt dat laatste me onzin. Iemand (andere) ervaringen? |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: vr 24 okt 2008 17:00 Onderwerp: |
|
|
Even off-topic; Ik ken een geval van een meisje die dit deed en in de haast om de trein te halen niet zag dat een trein uit tegenovergestelde richting kwam. Dit in combi de aanzuigende kracht van de trein zorgde voor haar dood. Het is dus echt heel gevaarlijk. |
|
|
|
 |
|