Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 28 jul 2025 13:35
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Onterecht beschuldigd van doorrijden na ongeval
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Boskabouter

Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: do 22 nov 2007 0:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bona Fides, je zoekt het te ver en je leest niet helemaal goed.
Ik zeg dat ik twijfel wat beter voor ons zou zijn, wel of niet naar onze auto laten kijken. Ik zeg dus niet dat wij bij voorbaat onze mond dicht houden.

Die twijfel komt ook voort uit het feit dat wij niet weten wat een "normale" gang van zaken is in deze situaties. Is het gebruikelijk dat de politie alleen kijkt naar de beschadigde auto van het "slachtoffer" of is het normaliter ook gebruikelijk de auto van de "schuldige" hier in te betrekken? Ik kan mij eigenlijk niets anders voorstellen dan dat het laatste gebruikelijk is, maar goed ik ben geen deskundige.

Raden jullie ons aan om hierover contact met de politie op te nemen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 22 nov 2007 0:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Of wij dat een "normale" gang van zaken vinden en wat wij je op dit punt aanraden te doen is toch al voldoende duidelijk naar voren gekomen in de verschillende reacties in deze draad? Ik heb in ieder geval nog niemand zien afraden om justitie te vragen waarom er aan de auto geen onderzoek is verricht.

Eerst even heel goed zelf kijken is natuurlijk wel handig.

Leeftijd: 82
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: do 22 nov 2007 13:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In mijn zaak waar ik eerder op doelde heb ik de opsporingsambtenaar juist gevraagd lakonderzoek te doen. Dat kon alleen als er proces verbaal werd opgemaakt. Daar heb ik toen om gevraagd. Omdat er daarna geen vergelijkend lakonderzoek is gedaan ben ik (mede daarom) vrijgesproken.

Het is toch een prestatie mensen in deze discussie zo lang bezig te houden en zo weinig te overtuigen en zelf zo weinig initatief richting justitie te nemen. En dat alleen op grond van een toevaliige getuige. Werkelijk knap hoor.
Bekijk de homepage MSN messenger
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: do 22 nov 2007 18:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bertvanloo schreef:

Het is toch een prestatie mensen in deze discussie zo lang bezig te houden en zo weinig te overtuigen en zelf zo weinig initatief richting justitie te nemen. En dat alleen op grond van een toevaliige getuige. Werkelijk knap hoor.

Question
Boskabouter

BerichtGeplaatst: vr 23 nov 2007 18:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vandaag contact gehad met de politie en nogmaals uitvoerig onze situatie uitgelegd en de explicite vraag gesteld of er naar onze auto gekeken dient te worden en gemeld dat wij graag een lakschade onderzoek wilden laten verrichten. De politieagente wilde dit eerst overleggen met andere collega's. Wij zijn teruggebeld met het advies om verder niets te doen en de zaak gewoon te laten voorkomen. Tevens werd gezegd dat er een kans was dat de zaak zou worden geseponeerd. Zo niet dan voor laten komen en bij de zitting ons verhaal doen en dan dus ook tevens melden dat er niet naar onze auto is gekeken. De agente zei dat dit mogelijkerwijs onze kansen zou vergroten. Tevens word ons geadviseerd om dan bij de zitting te melden dat wij open staan voor een lakschade onderzoek.

Het schijnt zo te zijn dat de politie nu wel naar onze auto kan kijken maar dat daar geen rechtsgeldige conclusies uit voort kunnen vloeien.
De rechter kan bij de zitting eventueel een bevoegd bedrijf in laten schakelen om dan alsnog een lakschade onderzoek te doen.
Een andere mogelijkheid zou zijn geweest dat op de dag van "het ongeluk" meteen een agent ter plaatse zou zijn gekomen en daar een rapport van bevindingen zou hebben opgemaakt. Volgens de politie zou dat rechtsgeldig zijn geweest.

Wij volgen het advies van de politie op (die weg waren we toch al ingelagen) en volgende week zal ik contact opnemen met het OM om te vragen hoe de stand van zaken is m.b.t. inzage in de stukken.
Eigenlijk is dat nu, na wederom contact te hebben gehad met de politie, misschien overbodig geworden (inzage in de stukken bedoel ik dan) maar wij hadden het gevoel toch actie te moeten ondernemen omdat anders de zaak wellicht onder onze schoenen zou wegschuiven.

Wordt vervolgd.
Boskabouter

BerichtGeplaatst: di 15 apr 2008 17:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voor degenen die het nog interesseerd:
Vanmiddag zijn wij naar de politierechter in Leeuwarden geweest en mijn vriendin is vrijgesproken van "het met voorbedachte rade verlaten plaats ongeval". Gelukkig is hiermee een einde gekomen aan een hoop irritatie en onbegrip. Hierbij wil ik dan ook de mensen bedanken die ons in dit topic van de nodige info en hulp hebben voorzien.

Gr. Paul en Alie
arizona

Leeftijd: 49
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 15 apr 2008 22:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zeker, altijd leuk om te horen hoe zaken zijn afgelopen. En gefeliciteerd!
bientje

bientje

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: wo 16 apr 2008 10:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Long live justice Wink
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: wo 16 apr 2008 13:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Boskabouter schreef:
Voor degenen die het nog interesseerd:
Vanmiddag zijn wij naar de politierechter in Leeuwarden geweest en mijn vriendin is vrijgesproken van "het met voorbedachte rade verlaten plaats ongeval". Gelukkig is hiermee een einde gekomen aan een hoop irritatie en onbegrip. Hierbij wil ik dan ook de mensen bedanken die ons in dit topic van de nodige info en hulp hebben voorzien.

Gr. Paul en Alie

Het lijkt me voor de hand liggen dat de door jullie gemaakte kosten vergoed gaan worden?
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds