|
Auteur |
Bericht |
Salseros
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 14 nov 2007 19:35 Onderwerp: Alimentatie kind van ex vriendin |
|
|
Hallo,
Via een gerechtelijke procedure (incl. dna-test) moet ik nu maandelijks 300 euro alimentatie betalen voor mijn zoon van mijn ex-vriendin. Volgens de rechter is dit naar salarisverhouding bepaald.
Uiteraard zie ik mijn zoon regelmatig en dus mijn ex vriendin ook. We hebben laatst nog sexueel contact gehad (echter wel "voor het zingen de kerk uit" zoals dat heet) en nu zegt ze dat ze wederom zwanger is. Ik ben hier totaal van verbouwereerd en eistte een abortus (dit wil ze echter niet).
Ik kan hier dus blijkbaar niets aan doen denk ik. Na de geboorte van het 2e kind, moet ik dan meer alimentatie gaan betalen en hoeveel is dat normaal? Ik heb ergens gelezen dat bij 2 kinderen je de helft meer moet betalen, dit zou in mijn geval dan 450 euro worden!
Ik zou op dit moment dan niet kunnen bedenken hoe ik dat moet betalen, daar ik nu al met moeite rond kan komen.
Weet iemand hoe de regels zijn en wat ik eventueel nog kan ondernemen?
Bedankt...  |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 14 nov 2007 22:37 Onderwerp: |
|
|
Je moet gewoon betalen. Wat jij hebt gedaan heet in het recht "de verwekker zijn", met alle gevolgen van dien. Het enige dat je zou kunnen proberen is het vaderschap te ontkennen en eventueel vragen een vaderschapstest te laten uitvoeren. Je kunt denk ik zelf wel inschatten hoe groot de kans is dat jij inderdaad de vader bent.
Verder is er weinig aan te doen. Typisch geval van: zowel de lusten als de lasten.
Als je deze onaangename (financiële) verrassingen in de toekomst wilt voorkomen, dan zijn daar niet-juridische manieren voor voorhanden en je zult er zelf voor moeten zorgdragen dat je die inzet.
Het is niet anders. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|