Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 03 aug 2025 22:13
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wat te doen tegen de incassobrief!
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
karindenbreejen

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2007 11:54    Onderwerp: Wat te doen tegen de incassobrief! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zit in loondienst en mijn man is ZZP'er. Hij zit niet in loondienst maar verhuurt zichzelf dus aan bedrijven.
Hij zit in de weg- en waterbouw.
Wij maken daarom gebruik van een boekhouder.
Deze boekhouder doet ook mijn jaarlijkse aangifte.
Deze boekhouder heeft alleen onze boekhouding totaal verpest.
Wij hadden afgesproken dat we 400 euro per jaar zouden betalen maar we hebben in ruim 2 jaar tijd al meer dan 2500 euro moeten betalen.
En dit terwijl deze boekhouding maar een paar uur werk kost op jaar basis, wij zijn immers geen bedrijf.

Wij wilden een huis kopen en waren naar de Rabobank geweest om de jaarcijfers van ons te laten bekijken voor de gewenste hypotheek.
Volgens de Rabobank moest de hypotheek geen probleem zijn. Echter de volgende dag werden wij gebeld door de bank dat onze hypotheek toch afgewezen was.
Ze hadden contact gezocht met de boekhouder en deze heeft onze bank verteld dat zij niet met ons in zee moeten gaan. Wij zouden dit namelijk niet kunnen betalen.
Hierdoor is onze hypotheek alsnog afgewezen.
Ten eerste is een boekhouder er om ons te helpen en te steunen en ten tweede konden wij deze hypotheek ontzettend goed betalen. We werken immers allebei fulltime en hebben een aardig kapitaal.
De vraag die ons bezig hield was: "waarom?"

Ook vond ik het vreemd dat we nooit geld terug kregen van de belastingdienst. We horen altijd van onze btw-aangifte (omzetbelasting) geld terug te ontvangen. Deze aangifte hoort elke 3 maanden gedaan te worden en dan ontvang je de btw terug.
Ik had de belasting gebeld met de vraag waarom wij nooit geld terug ontvingen. Het antwoord van de belastingdienst was dat onze boekhouder alle aangiftes op 0 euro zette waardoor we in 3 jaar nooit ene cent hebben terug gezien. Hij verpestte dus duidelijk met opzet alles voor ons.
We hebben ondertussen een andere boekhouder en deze heeft mij geleerd hoe ik de bovenstaande aangifte zelf kan doen. Wij krijgen nu elk kwartaal zeker 300 euro terug. U snapt dus wel hoeveel geld we in al deze jaren mis hebben gelopen. Voor de overige aangiftes: premie volksverzekeringen, inkomstenbelasting en ziektekosten waren de voorlopige aanslagen zo absurd hoog dat we bijna niet wisten hoe we het nog moesten betalen. Ook kregen we er nog hoge naheffingen bovenop. Hij heeft dus geprobeerd ons financieel aan de grond te krijgen door ons te veel te laten betalen en ervoor te zorgen dat we geen ene cent terug kregen.
We hebben nu een nieuwe boekhouder die zich 100% voor ons inzet. We hoeven veel minder te betalen aan de belasting en we krijgen ook weer netjes ons geld waar we recht op hebben terug.
Eerst wisten we niet waar we alles van moesten betalen en nu gaat het allemaal perfect.

Ook had deze boekhouder in 2007 onze jaarcijfers van 2005 niet in orde waardoor we bij de bank geen recente cijfers konden laten zien waardoor onze boekhouder even snel een concept heeft gemaakt.
Hij had dus enorme achterstanden waardoor wij in de problemen kwamen. Deze achterstanden bleken ook uit alle brieven die wij ontvingen van de belastingdienst waarin stond dat de aangiften niet op tijd werden gedaan. Als ik inlog bij de belastingdienst dan kunne we op het overzicht zien dat hij bijna altijd te laat is geweest met het doen van de aangiften. Wij kregen ook regelmatig brieven van de belastingdienst dat we boetes zouden krijgen omdat de aangiftes niet binnen waren.

Nu kregen wij op 4 juli 2007 weer een rekening van de boekhouder van 743,75 euro. En dit terwijl we 20 april 2007 nog een rekening hebben betaald van 1068,32 euro.
(en afgesproken was het bedrag van 400 euro per jaar)
Op deze rekening staan zijn werkzaamheden gespecificeerd met : "problematiek ivm financieringsaanvraag, aangifte omzetbelasting en secretariaatswerk".
Dit is natuurlijk belachelijk. Hij moest inderdaad werkzaamheden voor ons verrichten voor onze hypotheek, maar dit kwam omdat hij onze jaarcijfers niet in orde had, die een jaar geleden al in orde hadden moeten zijn. Daardoor moest hij snel de jaarcijfers alsnog voor de bank verzorgen en dit brengt hij nu bij ons in rekening. Wij hoeven toch niet de dupe te worden van zijn achterstand?
Ook staat er op de rekening: "aangifte omzetbelastig". Ik kan u vertellen, ik doe deze aangiften nu zelf omdat ik dit geleerd heb van onze nieuwe boekhouder en deze aangifte kost hooguit een kwartier werk. Het is enkel de btw bedragen van 3 maanden bij elkaar optellen om deze vervolgens terug te vragen. En aangezien hij alle aangiftes op 0 euro zet is het voor hem zelfs maar 2 seconden werk. We hebben namelijk nooit een euro terug ontvangen.
Na de ontvangen factuur heb ik onze boekhouder een mail gestuurd. In deze mail hebben wij gezegd dat we de samenwerking willen beeindigen omdat hij niet volgens afspraak werkt en omdat hij ervoor probeert te zorgen dat wij in de problemen komen. We hebben gevraagd om een aangepaste rekening die in volledige verhouding is met de werkzaamheden die hij voor ons heeft verricht. (en dat terwijl we enkele maanden hiervoor nog een rekening van 743,75 hebben betaald.)
We kregen hier een mail op terug en daarin stond dat we het bedrag gewoon moesten betalen. Ik heb hem terug gemaild dat wij het bedrag niet betaalden.
Vervolgens hadden we helemaal niks meer van hem vernomen. Wij dachten dat hij zich er bij neer had gelegd omdat hij bang was dat wij er werk van zouden maken.
Op 2 november 2007, dus 4 maanden na de factuurdata, ontvingen wij een factuur van Incassobureau Juresta. De boekhouder heeft het dus uit handen gegeven en het bedrag is nu opgelopen van 743,75 euro naar 925,99 euro.
We hadden vier maanden niks gehoord, geen telefoontje, geen mailtje en zelfs geen aanmaning! Na vier maanden niks van zich hebben te laten horen heeft hij gewoon een incassobureau ingeschakeld.

U begrijpt dat wij dit niet willen betalen. We zouden eigenlijk ontzettend veel geld terug moeten krijgen. Ten eerste hebben wij veel te veel aan hem betaald terwijl er 400 euro per jaar is afgesproken en ten tweede heeft hij helemaal niks aan onze boekhouding gedaan. Hij heeft gezorgd dat alle omzetbelasting-aangiftes op 0 euro werden gezet zodat we nooit iets terug zouden krijgen en hij heeft gezorgd dat we verschrikkelijk veel belasting moesten betalen zodat we het financieel niet meer zouden redden.

Wat zijn onze rechten en wat kunnen wij doen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
annemiekewp

Leeftijd: 54
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2007 14:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Even een korte reactie: zorg er direct voor dat je het wachtwoord verandert bij de belastingdienst (via inloggen ondernemers, dan kun je bij je eigen profiel en dit wijzigen) en dat je de belastingdienst laat weten dat je een nieuwe boekhouder hebt. Kan je huidige boekhouder aantonen dat de desbetreffende boekhouder fouten heeft gemaakt en jullie daardoor financieel erbij in geschoten zijn? Zo ja, laat dit begroten en leg deze vordering bij je oude boekhouder neer. Het incasso bureau kun je laten weten dat je de vordering betwist en dat je geen enkele reactie van de zijde van de boekhouder hebt gekregen op je mail bericht alsmede dat hij heeft verzuimd heeft een aanmaning te sturen.
karindenbreejen

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2007 14:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik wil je super bedanken voor de reactie. De nieuwe inloggegevens heb ik inmiddels ontvangen. De boekhouder heb ik ingeschakeld en hij zet alles op papier.
Dan moet ik het maar gewoon op een rechtzaak uit laten draaien.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds