|
Auteur |
Bericht |
woega
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 31 okt 2007 12:34 Onderwerp: ongewenste intimiteiten rij-instructeur |
|
|
Hallo,
C., de vrouw van mijn collega heeft een nogal vrijpostige rijinstructeur.
Hij is getrouwd, maar zit tijdens de rijlessen steeds met andere vrouwen te sms-en (hij lijkt hier nogal trots op te zijn, en zijn vrouw schijnt er nog van af te weten ook).
Nu heeft hij meerdere malen avances gemaakt naar C., o.a. gevraagd of hij mee binnen mocht komen terwijl hij wist dat haar man was werken, gevraagd of ze mee wilde naar een seksbeurs, of ze met hem mee ging dineren etc.
Nu is de rijlessencyclus afgekocht maar wil C. geen lessen meer bij hem volgen, sterker nog ze wil het resterende geld terug.
Ze heeft een brief van hem gehad waarin staat dat hij het geld wel wil terugbetalen 'wanneer zijn financiele situatie het toestaat'. Nu heeft hij zelf een belangrijke functie bij een rijschoolorganisatie dus ik denk dat dat wel meevalt, we hebben het hier over zo'n 400 euro.
Wat kan ze nu het beste doen? Het lijkt niet erg waarschijnlijk dat hij daadwerkelijk van plan is om het terug te gaan betalen. Verder zijn er geen harde bewijzen (emails, sms of geluidsopnames) van zijn ongewenste intimiteiten.
alvast bedankt! |
|
|
|
 |
PcDealer
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 31 okt 2007 13:49 Onderwerp: |
|
|
Brief sturen naar de rijschoolorganisatie. Wellicht zijn er meer meldingen bekend bij hen? Met het verzoek dat het overgebleven lesgeld binnen 30 dagen wordt betaald, maar ik vermoed dat die organisatie daar niet over gaat. Bekendmaken dat er reeds een vordering ligt lijkt mij wel voldoende druk op de ketel zetten.
Ik zou de instructeur via brief wijzen op een redelijk betalingstermijn zoals ik net schetste en hem in verzuim stellen wanneer hij daar niet aan voldoet. Doe je het na een aanmaning eventueel via een deurwaarder  |
|
|
|
 |
woega
|
Geplaatst: wo 31 okt 2007 14:09 Onderwerp: |
|
|
bedankt voor je reactie!
ik zal het voorleggen. Ik begreep wel zoiets dat de instructeur in kwestie voorzitter is van die organisatie maar dat moet ik even controleren.
andere ideeen blijven welkom natuurlijk!
doei,
D |
|
|
|
 |
woega
|
Geplaatst: wo 31 okt 2007 15:12 Onderwerp: |
|
|
ik heb de collega gesproken en volgens hem is de instructeur sinds kort voorzitter van een rijopleidingsorganisatie op provincie-niveau.
misschien beter om het naar het CBR te sturen?
en hoe zit het met aangifte doen? Heeft hij nu een strafbaar feit gepleegd of is oneerbare voorstellen doen legaal? |
|
|
|
 |
lesley82
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 32
|
Geplaatst: wo 31 okt 2007 16:32 Onderwerp: |
|
|
En de stelling 'Wie stelt, bewijst!' dan? _________________ Nil volentibus arduum. |
|
|
|
 |
PcDealer
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 31 okt 2007 16:42 Onderwerp: |
|
|
lesley82 schreef: | En de stelling 'Wie stelt, bewijst!' dan? |
In dat geval zou je nooit een aangifte van een (poging tot) aanranding kunnen doen.
Laatst aangepast door PcDealer op wo 31 okt 2007 17:11, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
woega
|
Geplaatst: wo 31 okt 2007 16:44 Onderwerp: |
|
|
bedoel je daarmee te zeggen dat ze weinig poot heeft om op te staan omdat er geen bewijzen zijn? Zo ver waren zij ook al, ze zoeken alleen de beste manier van handelen nu. Allereerst willen ze natuurlijk hun geld terug, en als het ff kan dat die viezerik natuurlijk ook krijgt wat hij verdient. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 31 okt 2007 17:50 Onderwerp: |
|
|
Je beschrijft in ieder geval geen strafbare feiten. Het is bijv. niet strafbaar om een getrouwde vrouw mee uit eten te vragen. Aangifte doen is m.i. zinloos. (Tenzij hij haar lastig blijft vallen, dan zou je kunnen denken aan stalking.)
Zijn acties zijn uiteraard wel voldoende reden om niet met deze man door te hoeven gaan, en het al betaalde geld terug te vorderen. Het geld ook terug krijgen is een ander verhaal. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
woega
|
Geplaatst: wo 31 okt 2007 18:04 Onderwerp: |
|
|
dank je voor je reactie bona fides! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 31 okt 2007 18:24 Onderwerp: |
|
|
Als de man in dienst van een rijschool had gewerkt (ik neem aan dat hij zelfstandig werkt), zou het vermoedelijk voldoende zijn geweest om bij zijn werkgever te klagen.
Klagen bij het CBR lijkt niet mogelijk te zijn:
Quote: | Ik heb een klacht over mijn rijschool. Wat kan ik het beste doen?
Eerst klagen bij de rijschool zelf. Daarna kun je je eventueel wenden tot de belangenorganisatie waarbij je rijschool is aangesloten. |
_________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 31 okt 2007 21:56 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Ze heeft een brief van hem gehad waarin staat dat hij het geld wel wil terugbetalen 'wanneer zijn financiele situatie het toestaat'. Nu heeft hij zelf een belangrijke functie bij een rijschoolorganisatie dus ik denk dat dat wel meevalt, we hebben het hier over zo'n 400 euro. |
Dat is mooi, want daarmee is vastgelegd dat hij blijkbaar wel reden ziet die 400 euro te betalen aan haar.
Wat ik dus zou doen: per brief meedelen dat het niet zo'n schokkend bedrag is en een betalingsregeling aanbieden (bijv. twee keer 200 euro). _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
woega
|
Geplaatst: do 01 nov 2007 8:50 Onderwerp: |
|
|
Thanks TikSimone,
dat is ook nog een optie. Maar ik kan me niet voorstellen dat zijn 'financiele situatie' het niet toelaat om 400 euro te betalen.
Het is wel goed dat ze op papier hebben staan dat hij het geld wel gaat betalen. |
|
|
|
 |
woega
|
Geplaatst: do 01 nov 2007 10:36 Onderwerp: |
|
|
verder vraag ik me af hoe zo'n figuur nou verder aan te pakken zou zijn ... zonder bewijzen wordt het uiteraard moeilijk, maar het lijkt me ook erg onwaarschijnlijk dat hij zich slechts bij 1 persoon op de beschreven manier misdraagt.
Al is er maar 1 'medeslachtoffer' die het verhaal kan bevestigen, dan sta je al zoveel sterker. Maar ja hoe vind je zo iemand...
Ik weet dat hij een hyves pagina heeft, maar ja bij zijn 'vrienden' zullen geen slachtoffers staan lijkt me. |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 01 nov 2007 19:42 Onderwerp: |
|
|
Slachtoffers van wat? Wat wil je aanpakken?
Het is niet strafbaar om een rokkenjager te zijn. Hoogstens zeer vervelend en wellicht intimiderend, maar in deze informatie lees ik niets strafbaars. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 01 nov 2007 23:02 Onderwerp: |
|
|
woega schreef: | Maar ik kan me niet voorstellen dat zijn 'financiele situatie' het niet toelaat om 400 euro te betalen. | Ik ook niet, maar daar gaat het ook niet om. Waar het wel om gaat is het geld zo snel mogelijk en met zo min mogelijk gezeur terug te krijgen en als dat met een tussenstapje moet dan zij dat zo. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|