Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
MamaJayden
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 31 okt 2007 23:17 Onderwerp: Omgang met kind ; Wel of niet en welke rechten ?? |
|
|
Hallo allemaal,
Zit een btj in een moeilijke situatie en hoop dat jullie me erbij kunnen helpen/adviseren, want kom er zelf niet uit !
Toen ik 3 mnd met mijn ex samenwoonde, werd ik door de pil heen zwanger .
Ik was meteen dolgelukkig met dit kindje !
Voor hem is is het al zijn 3e bij zijn 3e vrouw.
Hij was erg agressief en kon niet met hem leven, dus ben ik bij hem weggegaan.
Hij wou toendertijd niet meer naar de vk of echo's, ook al heb ik dat aangeboden.
Hij wou nix meer met mij te maken hebben.
Nadat ik was bevallen, begon hij opeens te dreigen dat hij de kleine wou zien en hem anders wel ff mee zou nemen, als ik met hem wandelde ofzo.
Dus toen heb ik er toch mee ingestemd dat hij hem mag zien, gewoon voor de rust.
Dat is nu alweer 14 mnd geleden.
Hij komt wel bijna elke week, maar is standaard altijd te laat.
Hij heeft een duperdik strafblad, is erg agressief en is al een x samen met een ander kindje van hem, opgepakt.
Hij is te lui om te werken en hij heeft nog nooit wat voor me kleine gekocht !
Zijn familie is ook erg agressief, dus ook niet echt een goed voorbeeld.
Zijn nieuwe vriendin moet bijna bevallen, dat is dus zijn 4e kind bij 4e vrouw.
Nu ben ik aan het twijfelen wat ik moet doen ..
Moet ik het contact stop zetten, omdat hij me kleine strax mee wil nemen en ik vertrouw hem gewoon niet met me kleine.
Of moet ik het contact gewoon door laten gaan en me erbij neerleggen ?
Ik vind het erg moeilijk en zit er veel mee.
Ik wil alleen maar goed voor mijn kindje en ik denk niet dat hij dat is ..
Ow ja , hij heeft mijn zoontje niet erkend.
Wat zijn mijn rechten en wat kan hij eisen ?
Hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen ! |
|
|
|
 |
M
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 31 okt 2007 23:30 Onderwerp: |
|
|
Hij betaalt ook geen alimentatie neem ik aan?
Wat dat betreft zou ik toch zorgen dat er zowel een alimentatie-regeling formeel opgezet wordt als een formele bezoek-regeling. Dan heb je zwart op wit je rechten en plichten staan en weet je waar je aan toe bent. En als hij zich er niet aan houdt, sta je sterker bij eventuele verdere beslissingen die je daarna zou willen nemen.
Een belangrijke vraag is denk ik ook wat je zelf wilt en aandurft. Durf je bijvoorbeeld je kind alleen te laten bij je ex of ben je bang dat je kind dan iets kan overkomen? Even losstaand van het feit dat hij criminele activiteiten lijkt te begaan en een losbol is, vertrouw je hem als vader van je kind? Als je dat niet vertrouwt, zou je bij een rechter kunnen vragen voor bezoeken onder toezicht, je zult dan echter wel goede redenen daarvoor moeten hebben.
In detail weet ik eigenlijk helemaal niets van het recht omtrent alimentatie, bezoek-regelingen en dergelijke. Feit dat je kind niet erkend is door je ex maakt jouw deel sterker, maar tegelijkertijd zal het zo aan te tonen zijn dat hij de vader is (dna-test) en dat hij vanaf jongs af aan contact met zijn kind gehad heeft. En dat geeft hem weer rechten. |
|
|
|
 |
MamaJayden
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 31 okt 2007 23:37 Onderwerp: |
|
|
Hoi M,
Nee, hij betaalt geen alimentatie, maar dat hoef ik ook niet.
Ik vertrouw hem inderdaad gewoon niet met mijn kleine samen.
Daarom ben ik of mijn moeder er altijd bij, als hij komt.
En ja , DNA kan hij alleen laten afnemen, als ik ermee instem (voor zover mij duidelijk is). |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|