|
Auteur |
Bericht |
semantje
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HInh
|
Geplaatst: wo 17 okt 2007 14:07 Onderwerp: onuitbetaalde vakantieuren |
|
|
hoi,
ik zit met een brandende vraag.
een half jaar geleden werd onverwacht mijn contract niet verlengd bij mij toen huidige werkgever.
omdat wij veel verplichte vrije dagen hebben stond ik behoorlijk in de min-uren toen dit mij werd gemeld. dus ik ben wat papieren door gaan zoeken en het blijkt dat als hun mij niet meer inroosteren het niet mijn fout is dat ik zoveel in de min sta en ik dus niet voor die uren hoef te betalen
toen heb ik dat bij hun gemeld dat ze me die laatste maand meer moeten inroosteren om die uren recht te trekken.
toen ben ik twee weken lang extra ingeroosterd maar mocht vanwege een longontsteking niet werken die laatste 2 weken. bij het ziekenhuis gelopen dus ik heb zeker bewijs.
er werd mij nog gemeld dat alles geregeld zou worden in juni of juli. uitbetaling resterend vakantie geld en vakantie uren.
nou kreeg ik dus een brief dat ik hun nog geld zou moeten betalen omdat ik te weinig gewerkt heb. wat eigenlijk hun fout is want ze hadden me eerder meer moeten inroosteren. uiteindelijk hebben ze mijn vakantie uren ingenomen om die uren te compenseren. maar hadden ze dit wel mogen doen? ik vind het zowiezo een raar verhaal dat ik eigenlijk zelf voor die verplichte vrije dagen moet betalen.
ik hoop dat iemand mij kan helpen want weet niet zo goed waar ik heen moet met dit probleem.
ik heb het geprobeerd om het aan het bedrijf uit te leggen maar mijn verhaal blijkt niet tot ze door te dringen dus hier schiet ik niks mee op.
ik hoop dat iemand kan helpen!
met vriendelijke groet,
samantha |
|
|
|
 |
mcvg
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): Berichten: 279
|
Geplaatst: vr 19 okt 2007 17:27 Onderwerp: |
|
|
Je standpunt met betrekking tot de gewerkte uren klopt in principe.
Voor zover ik kan beoordelen heb je het recht dus aan je zijde, je werkgever kan je in beginsel niet verplichten vrij te nemen omdat er geen werk is of omdat de roosters niet kloppen.
Probleem is wellicht alleen: hoe krijg je dit nu in de praktijk ook afgedwongen? Ik zou beginnen met zelf een berekening te maken van de uren of toeslagen die je vanuit jouw standpunt nog vergoed dient te krijgen van de werkgever. Vervolgens zou ik deze berekening met een begeleidende brief met je standpunt naar de werkgever per aangetekende post sturen. Stel in deze brief ook een termijn voor de betaling. Laat de brief even lezen door iemand in je omgeving die in het schrijven in een zakelijke toon wellicht wat meer ervaring heeft. Kom je er dan nog niet uit dan zou ik naar een rechtswinkel gaan (het juridisch loket), of naar een deurwaarder. Die kunnen je dan verder helpen om stappen te zetten om de betaling door de werkgever af te dwingen.
Als je lid bent van een vakbond of een rechtsbijstandverzekering hebt kun je je dit probleem uiteraard ook direct daar aanmelden. |
|
|
|
 |
PcDealer
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 21 okt 2007 11:17 Onderwerp: |
|
|
Ze hebben je dusdanig ingeroosterd dat je alle minuren zou compenseren. Je werd ziek, dus die ingeroosterde mogen ze dan niet compenseren. |
|
|
|
 |
|