|
Auteur |
Bericht |
Camira
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 18 okt 2007 15:53 Onderwerp: Rijksaccountant |
|
|
Ik ben slachtoffer geworden van iemand die zich bediende van de volgende titel op zijn visite kaartje:
R.... K.......
Bedrijfseconoom afgestudeerd aan de HEAO-BE, voormalig gecertificeerd Rijksaccountant tevens gecertificeerd Adviseur Assurantie-B, binnenkort (2002) afstuderend als Master of Financial Planning aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.
Volgens de Politie kan ik aangifte doen als deze persoon zich onterecht 1 van deze titels bediende. Kan iemand mij adviseren waar ik aan deze info kan komen?
Camira |
|
|
|
 |
mcvg
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): Berichten: 279
|
Geplaatst: do 18 okt 2007 21:05 Onderwerp: |
|
|
valt het niet gewoon onder valsheid in geschrifte? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 18 okt 2007 21:36 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat de vraag is hoe je kunt controleren of iemand het recht heeft een bepaalde titel te voeren. Dus of deze persoon wel het diploma en de certificatie heeft die hij zegt te hebben.
Voor diploma's bestaat er volgens mij geen register dat je kunt raadplegen. Voor accountants lijkt er wel een soort register te bestaan, maar het fijne weet ik er niet van.
edit: een register _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
arizona
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 721
|
Geplaatst: do 18 okt 2007 22:15 Onderwerp: |
|
|
Artikel 41 van de Wet op de Accountants-administratieconsulenten:
Quote: | Het is degene, die niet is ingeschreven in het register bedoeld in artikel 36 of in het register bedoeld in artikel 55 van de Wet op de Registeraccountants verboden om anders dan in besloten kring de benaming accountant zonder nadere toevoeging dan wel in enige samenstelling of afkorting, anders dan die van registeraccountant of Accountant-Administratieconsulent te voeren, danwel zich zodanig te gedragen, dat daardoor bij het publiek redelijkerwijs de indruk moet worden gewekt, dat hij tot het voeren van die benaming gerechtigd is. |
(Het onbevoegd voeren van de titel registeraccountant of Accountant-Administratieconsulent is elders verboden). Op overtreding staat een geldboete en/of (bij recidive binnen een jaar) hechtenis (artikel 43). |
|
|
|
 |
|