|
Auteur |
Bericht |
ano_niem
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 15 okt 2007 19:36 Onderwerp: sexuele intimidatie |
|
|
hallo,
ik zal proberen het verhaal kort uit te leggen.
Bij het vorige bedrijf waar ik werkte werd ik lastig gevallen door de comm.directeur, hij was ook op een bedrijfs feestje zo dronken dat hij gewoon agressief werd toen ik hem afwees.
er is toen in overleg besproken dat ik tot einde contract doorbetaald zou worden (dat was nog ongeveer 2 mnd).
Ik ben daarmee accoord gegaan omdat ik het persoonlijk niet meer kon opbrengen om met die man samen te werken (het was een klein bedrijf 1 man personeel incl. ikke) ik was gewoon gespannen en gestrest als hij in de buurt was sliep slecht noem het maar op.
dus nu 3 maanden later eisen ze van mij dat ik het teveel aan opgenomen uren ga terug betalen, ik ben dit dus niet van plan!
maar ben nu bang dat ik hierdoor problemen krijg, en uiteindelijk is het niet mijn schuld dat ik niet meer bij hun wou/kon werken.
Wat zijn mijn rechten in dit gene, ik heb er toen die tijd geen werk van gemaakt en dat is misschien dom, maar het kwam voort uit onzekerheid en geen zin in gedoe te hebben met die mensen.
Het gaat om een bouwbedrijf en dat zijn niet altijd frisse jongens
wie kan mij helpen met tips
please!! |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: di 16 okt 2007 9:18 Onderwerp: |
|
|
Ik kan me goed voorstellen dat je dit een erg nare situatie vindt.
Is er met zoveel woorden overeengekomen dat je niet zou werken maar wel betaald zou worden? En staat dat op schrift, of zijn daar misschien getuigen van? De overeenkomst is (uiteraard) net zo bindend als dat niet zo is, maar wel een stuk moeilijker te bewijzen...
Wat wil je er zelf mee? Ik begrijp dat je niet wilt betalen terwijl je een afspraak had dat je dat niet zou doen. Wil je alsnog werk maken van de intimidatie? Of gaat het je er voornamelijk om verder geen gezeur te hebben? _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 16 okt 2007 22:09 Onderwerp: |
|
|
Ik zou uitleggen dat ik op grond van de gemaakte afspraken er niet over piekerde ook maar iets terug te betalen en dat ik de rechter te zijner tijd best wil uitleggen waarom die afspraken gemaakt zijn.
Als je op een bedrijfsfeestje wat gedoe hebt gehad met deze meneer, dan zijn daar wel getuigen van, toch? Waaraan ik wel toevoeg dat het waarschijnlijk heel lastig zal worden collega's te vinden die je verhaal willen ondersteunen. Zij werken er namelijk nog. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|