|
Auteur |
Bericht |
Essy
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 18 mei 2008 16:21 Onderwerp: Wat kan ik nou precies verwachten van de Basiscursus Recht? |
|
|
Ik wil binnenkort beginnen met de Basiscursus Recht bij de Open Universiteit, maar voordat ik daaraan begin wil ik graag weten wat me precies te wachten staat.
Het zijn twee modules met daarin de basis van het recht heb ik begrepen, maar als ik de website van de OU goed begrijp wordt er maar één van die twee modules getentamineerd. Wat staat er dan in die andere module?
En over één module doe je ongeveer 100 uur staat er op de site. Maar dat is natuurlijk maar een gemiddelde. Dus ik vraag me af hoeveel pagina's een module ongeveer is.
En hoe zit het met die bijeenkomsten? In het eerste semester zijn er maar een paar en in het tweede een heleboel. Ik vraag me af wat daar besproken wordt. Is dat afhankelijk van de vragen die er zijn bij de deelnemers of is er een vast programma of zo?
Ik hoop dat iemand hier wat antwoorden kan geven op mijn vragen  |
|
|
|
 |
Debby
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
|
Geplaatst: zo 18 mei 2008 22:58 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Ik ben net begonnen, dus ik kan niet op alle vragen antwoord geven, maar kan je wel het volgende vertellen.
Als je het startersparket basiscursus besteld krijg je:
1. de cursus basiscursus recht (omvat twee modules);
2. een 'losse' cursus doelgericht studeren (omvat ongeveer 15 studieuren).
Over deze twee cursussen heeft de site van de OU het en eentje hiervan wordt er maar eentje afgenomen als examen. Dit is hier nummer 1, de basiscursus recht die dus uit 2 modules bestaat.
Ik ga zaterdag voor het eerst naar een bijeenkomst. Ik heb van de 'lerares' begrepen dat in elk van de bijeenkomsten een onderwerp besproken wordt door haar (een les dus denk ik), eventueel extra oefenopgaven gegeven worden en er worden uiteraard vragen gesteld door de cursisten.
Ik hoop dat je hier vast wat aan hebt. |
|
|
|
 |
Annemarieke
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 19 mei 2008 11:41 Onderwerp: |
|
|
Heb de basiscursus aan de OU afgerond. 100 uren heb ik er zelf niet aan besteed, maar ik ben gezegend met een redelijk goed geheugen en kan snel studeren Het is wel pittige kost als in: ik heb wel een aantal keer gedacht heb ik wel de goede studie gekozen. Maar de basis is nu eenmaal 'droge stof' die je erin moet stampen
De bijeenkomsten zijn bij deze basiscursus eigenlijk echt wel een must. Er zijn een heel aantal begrippen die lastig zijn en die zeer belangrijk zijn om zeer goed onder de knie te hebben voor alle verdere vakken die je eventueel gaat doen. Tevens krijg je tijdens de bijeenkomst nuttige voorbeeldvragen voor je tentamen en ga je elke les een casus bespreken die de stof wat meer tot leven brengt.
Hopelijk heb je iets aan mijn ervaring! |
|
|
|
 |
Essy
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 19 mei 2008 16:41 Onderwerp: |
|
|
Dank jullie wel! Hier heb ik zeker al wat aan
Ik ben erg benieuwd wat je er zaterdag van vond Debby. |
|
|
|
 |
850286159
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 27 mei 2008 12:23 Onderwerp: |
|
|
De OU kent cursussen die uit 1 of 2 modules bestaan. 2 modules wil niets anders zeggen dan dat de hoeveelheid stof het dubbele is. Steeds dus ook maar 1 tentamen.
De basiscursus zelf is - zeker de eerste hoofdstukken - erg lastig. Wordt vaak als droog ervaren. Je moet daar echt doorheen. De andere cursussen van de P-fase heb je daar wel erg veel aan. Daar kom je ook meer praktijk-zaken tegen.
veel succes, maar vooral veel plezier.
Michiel |
|
|
|
 |
|